Jag klippte...

ut Clabbes ögon (alltså från ett papper) för att skrämma Mia. Så när hon tittade upp bakom skärmen så satte jag Clabbes utklippta ögon framför mina. Det var roligt och Mia blev rädd.

Till mitt förtret hade jag glömt att det finns en läskig aspekt med detta (alltså kombinationen, Clabbes ögon och Mia), och det är att hon alltid får ett aggresivt utbrott med fördröjning när ögonen visat sig.
Så någon minut senare när jag frågade om hon hade några bullar kvar så sa hon,
- Ja.
Hon tar tag i bullpåsen och med ett hårt kast (som skulle träffa mitt ansikte tror jag) träffar hon den stora kupolformade lampan över vårt bord, i ricochet-fart studsar bullpåsen rätt ner på mitt vattenglas som välter.

Det gravida våldet har fått ett ansikte.


Undra vad som händer om hon träffar Clabbe i verkligheten?

138625-19

Lotta:

Ni är inte kloka... undra om man verkligen vågar komma tillbaka till kontoret...

jeanette:

Reta aldrig en gravid, förenat med livsfara.

Kommentera inlägget här: