Alltså jag...

...bor i ett helt vanligt hem just nu, vilket inte jag har upplevt under hela min tid här (som jag räknade ut idag blir två månader och två veckor ifrån Svedala). De tvättar och diskar och städar och jobbar. De längtar till helgen då de hoppas på fint väder och att kanske kan gå ut med sina vänner. Ett helt vanligt liv alltså, de tittar på tv på vardagskvällarna och sover på nätterna. Fantastiskt!

Imorse när jag skulle till skolan så ösregnade det, Reynald låg och sov och jag ville inte väcka honom och jag har ju inga regnkläder nerpackade så jag ringde taxi, den kom snabbare än jag trott så jag fick dra på mig keps och slänga ner smink och linser i väskan.

Idag kollade vi på en film som hetter Les bronze, det är som filmen Sällskapsresan och det sjuka är att det är tre filmer, i den första är de på solsemester, den andra i fjällen och den tredje på segelsemester? Ursäkta men är inte det exakt som Sällskapsresan? Frankrike är ett parallet universum till Sverige.

Reynald smsar när jag slutar och frågar om han ska hämta mig, han är så snäll. Väl här frågar han varför jag inte hade väckt honom imorse så att han kunde köra mig. Sen gör vi mat hemma och sitter och snackar.
Sen ringer Lars och frågar om jag ska komma över och kolla fotboll....såklart jag ska!
En av mina rumskompisar skjutsar mig till Lars som bor med tre surfare i centrala Biarrtz. Det regnar katter och hundar alltså så jag får låna en jacka av Lars och vi springer omkring och försker hitta ett ställe som visar Tyskland-England matchen men de visar bara Frankrike Slovakien överallt.
Så vi sätter oss på bar Ventilo och kollar där, det dyker upp massa folk från skolan och Lars känner igen alla medan jag inte har sett en enda av dom? Jag känner verkligen inte igen en enda, hur kommer det sig? Jag är ju rätt bra på ansikten annars, men jag tror att jag inte bryr mig konstigt nog?
Lars berättar även att i Tyskland så har de samma film i tre delar som sällskapsresan? Vad är detta?

Så jag och Lars sitter där och dricker vin, jag visar honom olika trick och vi hör en tjej skratta mitt värsta skratt fast hon gör det på riktigt! Imponerande hur hon kan fungera socialt.
Massa folk är ute trots ösregnet och svenskar från surfakademin dyker upp. Sen vid klockan ett drar vi oss och jag ringer taxi, står utanför en salsabar som heter Cajo Coco och där inne ser jag en jättejobbig liten typ som jag träffade på förra veckan så jag försöker gömma mitt ansikte i kepsen för att han inte ska se mig...haha.
Sen hem och sova.
Felix:

En sak är säker; Tyskland är INTE ett parallelland till Sverige. De har lederhosen - vi har jeans.

Kommentera inlägget här: