Ja...torsdag

...det regnade hur mycket som helst idag på morgonen på väg till skolan. Kom till ett trött klassrum med elever. Dani en engelsman ville diskutera Konstantin (han som jag tycker är suspekt) och han anser också att han är helt suspekt, det var ju skönt. Jag blir så fascinerad när jag tycker folk är suspekta för det händer aldrig (eftersom jag har så konstiga kompisar, ni vet vilka ni är)

Satt sen kvar på skolan ett tag och skrev och sen in till stan. Begav mig hemåt och åt lite och läste min bok medan det smattrade på rutorna av regnet, Tobbe en kompis till en av surfarna kom in i lägenheten och berättar att vi tydligen ska dela rum samt säng, jaha. Jag var helt nyvaken när han dök upp så jag förstod knappt vad han sa de första tio minuterna, jag fick be honom upprepa vad han hade sagt. Sen är det dags för picknick på en strand där jag bor. Skolan har anordnat det och vi(ett gäng i klassen) bestämde oss för att träffas där.

  

Som tur var så hade regnet slutat och det var världens största franska buffé med vin och öl, hängde med mina klasskompisar och snackade. Sen bestämde jag och Dani och Lars (tysken som jag var ute med häromdagen) att dra vidare till Bar basque. Där träffar vi upp Danis syrra och jag lär ut det värsta skrattet jag kan varvid alla står och skrattar sina värsta skratt och det spårar ur. Lars berättar att surfarna han bor med hade fest igår och polisen kom dit, festansvarig sänkte då musiken men poliserna stod bara och snackade lite allmänt och sen gick in och satte sig och rökte en joint med killarna och tog en öl för att sedan gå vidare och jobba?

Sen vidare till en klubb där man inte får ha keps eller flipflops och jag har båda, Lars blir tillbedd att ta av sig sin men jag får behålla min på för jag är tjej. Sen beställer Dani in en flaska sprit och några mer kompisar till Dani dyker upp, sen vid fyra så frågar Dani om han ska beställa in en till flaska men jag skrattar och säger att det behövs nog inte och sen drar jag hemåt. En väldigt inställsam irländare följer mig till dörren och vill väldigt gärna att jag ska hälsa på honom på Irland. Nja det lär ju inte hända.

 

Smyger in i lägenheten så tyst jag kan och går och lägger mig.

 
Kommentera inlägget här: