Måndag...

...när jag vaknade idag så regnade det ute, Reynald var uppe och sa att han kör mig till skolan! Han sa att han kommer och hämtar mig klockan ett..haha..ännu en förälder som lämnar och hämtar mig vid skolan. Idag var det nya ansikten igen och en skrattfest i klassrummet. En tjej från Tyskland skulle intervjua mig och frågade vad jag jobbade med men sen när hon skulle presentera mig så sa hon fel och satt och påstod att jag inte visste vad jag jobbade med..haha.
En österrikisk man i vår klass är en riktigt charmör( tror han) och skrattar som en åsna, han ler alltid med ett snett leende och blinkar med ögat. (ni fattar typen). När jag sa att jag tränar kickboxning så log han snett och började hoppa runt och riktade några slag och sparkar ut i luften, ok.

Sen kom Reynald och hämtade upp mig och vi skulle åka och äta men först skulle han köpa en sträng till sin gitarr. Affären var stängd så vi drar och ska äta så vi åker vidare till Bayonne och sätter oss på ett vackert torg. Jag dricker baskiskt vin och äter en fet entrecote, Reynald betalar maten och vill inte höra på att jag ska betala ett öre? Sen är det dags att dra och vi åker hem för han ska träffa en kompis hemma hos oss. Väl hemma så börjar det ösregna och Constantine och Kärstin kommer hem. Constantine lagar mat och de bjuds på Gulash, alla är så snälla, jag måste verkligen gå och handla imorgon men de säger att det behövs inte, jag kan äta av deras mat. Sen sitter vi och snackar och kollar på fransk film, Ratatouile och dricker te.

Mina kläder hänger på tork i köket (tydligen är det helt normalt) för jag tvättade för första gången på aslänge igår, grejen är att alla röker inne(såklart) så jag undrar hur de kommer lukta när de har torkat, jag kommer få tvätta dom imorgon igen.

De andra börjar gå och lägga sig och jag och Reynald sitter uppe och kollar på Tarantinos nya film! Måste bara se den med text så jag fattar handlingen.
Kommentera inlägget här: