Ny skola nya mojligheter...

Mamman i familjen gjorde frukost till mig imorse och korde mig till skolan? Herregud vad de ar snalla? Jag kan knappt ta emot det. Helt nytt klientel i skolan alltsa, surfdudes och alla, ALLA haller pa med nagon sorts extrem sport. Men klassen var schysst som anda och lararen verkar rolig, hon tankte kasta ut en elev genom fonstret for att han pratade engelska. Sen kom mina foraldrar Sara och Mattias och hamtade mig med bilen fran min forsta skoldag, vi akte och tog en lunch vid stranden i ett vindigt och regnit Biarritz. Vagarna var jattehoga och stranden tom. Sen gick vi till en bar och tog en kaffe och da ringde min nya rumskompis och sa att han var sjuk och hade folk hemma sa jag kunde inte bo dar forran pa sondag? jaha...hur gor man nu da?

Drog till campingen har och fragade men inte ens dom hade en gravplats.Sa vi akte och kopte en cykel till mig istallet sa jag kan ta mig runt i ett omrade pa jorden dar alla andra kor bil fulla och lokaltrafiken fungerar om man har tur. I affaren var de schyssta och de monterade pa allt man behovde, Mattias hade for liten bil sa jag fick ta kartan i hogerhanden och vingla ivag mot Bayonne i sakta mak. Det var ratt trevligt att cykla runt i min forvirring da jag aldrig vet vad som vantar runt hornet. Lyckades ta mig fram utan lokalsinne och var jattenojd. Val hemma hos Mattias bjods det pa mat och jag som star langst ner i hierarkin har i huset forsokte hjalpa till sa gott det gick. Sen skulle Mattias och Sara ivag och titta pa nagon lokal sporthandelse men jag kande att jag var tvungen att losa min boendesituation. Hittade en kille pa natet som hyrde ut ett rum och flyttar in i morgon klockan 14.00... intressant.
Ernesto Martinez:

Så din sport är att supa o slåss, då hade du varit stolt över mig nu när jag går runt på stan med en finfin blåklocka
med tillhörande jag på näsan efter en blöt avslutning av Rolling Stones konserten ;-).
Bra va????......

Ernesto Martinez:

Jack på näsan menade jag och inget annat...
Fortfarande bra va????

Royal:

Mais, ce vrai. Tout les temps. Un chat? Un chien?

Linda:

Ernesto. Jag ÄR i den här staden.. där du är. Varför såg jag inte detta? Du är inte normal. Questhe Que le qooui moi veux chien deux disneuf. Eller hur?

Anonym:

ernesto...du är jätteduktig!

Kommentera inlägget här: