Plågor..

Mensvärk..kul. nej. Vaknar rätt sent och sätter mig och äter lite frukt och kex. Inser att Chris ska vara på jobbet om en timme och går och väcker honom. Han ser ut som en liten monchichi när han öppnar ögonen och säger att det är lugnt.

 

Hänger sen hemma med mina plågor tills jag blir för hungrig och måste ger mig ut för att äta, väl på restaurangen så lyckas jag sätta mig på den enda stolen som är trasig och en fransman börjar prata med mig och frågar om han kan sätta sig ner vid mitt bord. Så vi sitter och pratar och han bjuder på sangria. Vi diskuterar Frankrikes välfärd och deras nya president Sarkozy samt nationalsporten rugby. Rugby verkar rätt kul och det brukar bli ett intensivt derby mellan Bayonne och Biarritz. Jean Marc, som han heter, ska tydligen hämta upp en vän vid tåget kl elva och frågar om jag vill ta ett glas i en närliggande spansk bar och hålla honom sällskap tills han ska dra dit. Ja varför inte, så vi går vidare och fortsätter prata och dricka vin. Han och hans kompis ska åka till Spanien imorgon eller på tisdag och han frågar om jag behöver cigaretter för det är mycket billigare där, ett packet kostar 23 kr istället för 45 som här. Det lät ju som en bra deal... eller ett billigt sätt att få mitt nummer, vem vet.

 

Sen hem och vila och sen duscha, då kommer Cris hem med en kockpolare från restaurangen och sin piercingvän Rita(en man). http://www.olizenn.com/. De börjar hälla upp whiskey och cola och frågar om jag vill ha, men jag tackar nej och säger att jag ska gå och lägga mig strax, då frågar Cris om jag vill ha lite speed istället...man ba...jo jag intar gärna något som heter speed innan jag ska sova? Sover man snabbare då eller vad? och vad hände med att ta en kopp kvällste? I Sverige så försöker man inte äta för sent, man dricker gärna te med inte för mycket socker i, gärna koffeinfritt så att man inte ska bli piggare men fransmän tar speed och går och lägger sig.
Iallafall, jag tackar nej och Rita ser ut som en övertänd hamster, han berättar att han har festat själv hela veckan och sen kört åtta timmar från Bretagne utan problem.

Sen snackar vi vidare och Rita visar bilder från sin studio i Bretagne, sen frågar han om jag ändå inte vill ha hasch men jag tackar nej till det med men frågar om jag får lite cola(coca cola). Sen drar de på electro musik och jag säger god natt o går o lägger mig.

 

Haha, vilket gäng man bor med alltså, tur att jag ska flytta på tisdag.

Linda:

Hjälp.. ! Ja, tur att du flyttar så jag slipper vara en astöntig orolig kompis som beter sig som en jävla morsa som går föräldravandringar. Llllllliiiite långt att gå o kolla läget nere hos dig...

Kommentera inlägget här: