Softisch..

..strosade runt i vackra, lilla Bayonne, åt banana split för första gången på tusen år. (till frukost) Det är det  bästa med att vara vuxen, man kan göra vad man vill. Föräldrarna förbereder en hela ens barndom och sen går Åza 30 år ut och äter banana split till frukost.

Handlade hörlurar till mp3 spelaren, handlade även lite mat och toalettpapper till lägenheten. Lyckades av misstag få tag i persikodoftande toalettpapper..haha!

Sen hem och vila lite, jag känner mig förkyld och hostar så jag hade köpte massa med frukt för att få i mig c -vitamin. Efter det ut på stan och äta lite, drog till en mysig liten restaurang precis vid floden. Pratade med min otroligt gapiga vän Ernesto på telefon och blev själv så gapig att de andra gästerna stirrade.

Sen hem, kolla tv, chatta och sen ska jag sova. Veckorna är så hektiska att man får vila på helgen. Precis när jag ska somna ringer Fredrik och pratar och skrattar så jag blir helt pigg varvid jag går upp för att ta en ciggarett. Då har min rumskompis Cris precis kommit hem från jobbet och sitter i vardagsrummet, vi börjar snacka och han frågar om jag vill joina honom och dricka en öl. Så vi sitter och snackar, han berättar om killarna som bor här, att de är djs och erbjuder mig att röka en joint, men jag tackar nej.
Han berättar om sitt liv, sina drömmar. Han jobbar som kock och har rest runt en hel del i välden för att lära sig om olika matkulturer.
Han berättar även om incidenten när grannen här nere stod och pratade  en kvart i telefon, det var Cris han hade pratat med!!
Sen så vill ha bjuda på baskisk likör och vägrar ta ett nej, det smakar zambouka och är grönt.
Sen lyssnar vi på olika djs på hans dator, han har jättemycket musik som jag kan ladda ner till min dator.
Vi pratar jättelänge och helt plötsligt är klockan sju på morgonen och det kan vara tid att sova.
Ja just det, han berättar även att en vän till honom kommer imorgon, först tyckte jag att han säger att hans namn är Retard men det var visst Rita, han är tydligen tatuerare/piercingkunnig och om jag vill ha något gjort så går det nog att ordna, han visar att han själv har en stav i nacken som han gjort på fyllan med sin polare. Ja kanske man ska pierca sig? Vem vet...
God natt
Jean-Jaques:

Roi, pommes de terre, ce la vie!

Ernesto Martinez:

Ha ha ha....hans vän "retard" som visade sig heta Rita..ha ha ha...fan va jag garva (o alla på kontoret kolla på mig som om jag vore galen,jag skrattar lite högljutt).
Förresten, vaddå jag GAPIG???

Linda:

Enos, du är inte gapig. Inte jag heller. Blev utskälld hemma hos Åza en gång att jag pratade för högt. Kan inte jag hjälpa. Vi hjälpa. Vi är latinos. I blodet. I själen. Blood in Blood out. La onda. Stick and cut ese... Min son ska heta Miklo..

Linda:

PS. Åza - persikopapper till en persikoröv.. det vet du. För du är min lilla persika. http://lindamontin.spaces.live.com/blog/cns!C22CA89E97D6B2!821.entry
DS.

Kommentera inlägget här: