Sov..

..skönt och länge, vaknade sen av ett sms från Lars och det är ju LÄTT stranden som gäller idag. Cyklade neråt stan,  vilken dålig kondition jag har fått. Kan ha och göra med att jag för tillfället röker som en riktigt fransk person under cigarettens guldår. Det kommer bli en hård kamp första träningspasset på kickboxningen när jag kommer hem, jag kommer stå med en cigg i mungipan, ett glas vin i ena handen och slåss med en hand.

Stranden här är nice alltså, det var högvatten idag och stranden försvinner helt så man får ligga längre upp bland stora stenbumlingar och ta en lång trappa ner till vattnet, Jag hade glömt handduk och Lars bara skakade på huvudet och sa att tjejer brukar ju alltid ha med sig mer grejer än de behöver och jag hade inte ens handduk. Lyckligtvis hade han med sig en pytteliten handduk som jag fick låna och sitta på. Så jag satt där på min jättelilla handduk som knappt min bakdel fick plats på och såg nog rätt stor ut i förhållande till handduken och Lars helt liten på sin jättehandduk..haha.

Det var stora vågor idag, de slog upp mot berget och man får ingå i en kamp för att lyckas ta sig ut, det var jätteroligt och Lars slet som ett djur för att inte ramla, man hörde tyska ARRRGH bakom sig hela tiden. Själv lyckades jag dock skära upp foten på något som var en mur tror jag när jag skulle stila mig och skrattade åt Lars. Resultatet blev att jag fick gå till ett vitt tält som såg lämpligt ut för omplåstring, jag antog att de var badvakter av något slag.
På vägen tillbaka såg jag ett gäng nyinkommna turister i form av tjejer i 20års åldern. De kunde lätt misstas för ett avsnitt av Simpsons då de hade sprejat ner sig totalt med brun utan sol. Snyggt! 

Sen kom Lars hemkollektiv och joinade oss i form av fem killar, några klasskompisa dök också upp, så det var ett gott gäng som satt där och njöt av den underbara dagen. Lite senare började min mage ropa på förtäring och jag cyklade hemåt, gjorde käk och pluggade. Som vanligt var mina rumskompisar hemma. Alltså de gör ingenting, de sitter i soffan och tittar på tv jämt. Det har ju varit jätteskönt att ta det lugnt för mig ett tag men ärligt talat....någon dag i veckan kan de väl göra något..vad som helst?.Spela Finns i sjön, virka...vad vet jag.
Karliqra:

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

Kommentera inlägget här: