Alltså...

Ja...

Idag på lektionen så jobbade jag ihop med en norsk person som heter Halvar som är ny, han är givetvis från Norge och vi tillsammans talar ett språk som ingen i klassen förstår, det är rätt kul ändock förvirrande när jag talar svenska åt höger, egelska till Scott på vänster sidan samt franska rakt fram. Det måste vara oerhört bra för simultankapaciteten det här.
Scott är än mer säker än någonsin på att hans privatlärare som han har på eftermiddagen hatar honom. När han var där igår så satt hans lärare och tittade på klockan hela tiden samt knäppte upp sin skjorta(inte hela, det hade varit sjukt) , alltså bara en knapp och sen knäppte han samma knapp igen osv.... och så satt han de timmar Scott var där...va roligt.

Efter skolan så gick jag och Michael ut på stan, satte oss vid en av alla jättekatedraler och beställde in mat. Jag beställde in en sallad, den skulle innehålla ankkött och det har jag aldrig ätit så jag tänkte prova....
Det var en salladsbädd med rött kött innehållandes välsynliga tjocka muskeltrådar, överst en toast med foie gras(anklever). Vid sidorna ligger det uppskurna tunna bitar kött.
Under toasten ligger det vad jag vid första anblicken tror är en mussla men det visar sig vara..det var svårt att avgöra men möjligtvis är det en näbb, ett helt huvud,, en ankhals ..inuti ligger det någon sörja. jag vet inte.

Jag har nu tagit reda på att jag har beställt in en Mallard, vilket är en flyttfågel som på grund av sina långa flygturer har ett bröst fyllt med mörkröda tjockmuskelfibrer som ska stekas väldigt lätt, det uppskurna köttet på sidorna av tallriken är låren, på toppen ligger levern och i mitten ligger resten av kroppen.

Sen spatserade vi runt och kollade på arkitektur och byggnader och pratade om livet. Mike har massa med roliga projekt och grejer på gång i N.Y, känner tydligen massa folk också. Han sa att han skulle kolla på IBM där han jobbar och se om han kunde ge mig en hjälpande hand när det gäller att byta upp sig till en fantastiskt jobb.

Gick sedan hem, det har varit väldigt lugnt och skönt den här veckan. Jag gillar kontraster och jag gillar vardagen, speciellt när det finns valmöjligheter till annat. Lagade sen mat i mitt trasiga kök, gjorde läxan och kollade på Life of Brian med Monthy Python..haha, den är ett mästerverk.
Zidane:

Oui, ce vrais. Mais, je ne regrette rien.
Je suis très fatique!

ansvarig:

ånej, zidane har lokaliserat mig!! shit!!

Linda:

Om ingen annan säger det, så säger jag det. Okej, så du såg Life of Brain??? HAHAHAHHAHAHA. Jag vet. Förlåt.

Kommentera inlägget här: