Genvägar...

..kan ju vara en bra idé. I morse så gick jag jättefort till skolan, jag var en snabb stressad svensk med ett enda mål. Ögonbrynen är långt nere i ansiktet och blicken fokuserad, då kommer en kille i kostym på en vinglig cykel och tittar på mig och börjar ringa så mycket han kan på sin ringklocka, och säger jättemånga oh la la la la la la la la la la la, tills han håller på att välta. Haha.. Jag blev full i skratt, på gott humör tänker jag varför inte prova en annan väg till skolan?
Smart, gick runt på smågator och hittar bara ännu mer gator men inte den jag skulle till. Blev en halvtimme sen men fick ändå komma in i klassrummet. Precis när jag sätter mig blir jag och Halvar tillsagda att läsa upp en dialog där jag är hans mamma som ska ge honom ett recept på en gryta..hahahaha..Dessutom framförs detta som om man skulle fylla fyra år i höst, dagisteatern live. Det bästa var nog Hamads dialog, han skulle agera mamma till en amerikansk megafet man i 50 års åldern.

Vi lär oss även anatomi idag och Halvar påstår att han har bröst i ansiktet.

Efteråt så går jag och Scott i ut trädgården och röker, vi bestämmer att mötas klockan sju för drinks and food. Michael ska höra av sig senare då han skulle iväg på något innan. Tar mig hem och det är underbart väder idag, byter om till bikini och går bort till parken i närheten, eller ja, vinodling eller vad det nu är. Tänkte plugga, lyssna på musik och sola. Den här gången så kommer det lite folk förbi, bra ...då vet jag att den är öppen för allmänheten iallafall.
Sen går jag till en café som ligger där jag bor och beställer en baguette med ost. Under tiden kommer en gammal man in på cafeet och ställer sig och pinkar med öppen dörr, ja hej känn dig som hemma.

Senare möts jag och Scott upp och försker välja restaurang, det är jättesvårt för de finns ligger ställen överallt. Till slut hittar vi en jättemysig, svinfransk restaurang...svinfransk? ja...den ligger på en krokig gata med jättegamla hus och det står män i stora mustcher och spelar dragspel. Maten är jättegod och vi provar olika viner till, Scott jobbar ju med viner så han har stenkoll. Mike dyker upp efter ett tag och där sitter jag med två amerikaner som snackar skit om sitt land. De berättar hur deras system funkar och man blir lätt mållös. Jag frågar om det finns något positivt med USA och det säger landskapet, jazzen och mångfalden.

Efteråt går vi till en kubansk bar där det känns som att gå in i en helt ny värld. Det är underbart, varmt och svettigt. Alla sjunger och dansar, de som arbetar i baren dansar på baren samt sprejar ner alla med vatten, de spelar även live saxofon till musiken när det passar.
Dricker mojitos som redan står uppradade i längder på baren för alla beställer dessa. Efter ett tag sitter kläderna som en våtdräkt och Scott ser ut som om han har blivit dränkt(vi har nu blivit nersprejade med vatten minst fyra gånger så det är bara att ge upp). Sen vid två så stänger barerna i innestan och vill man vidare får man gå till nattklubbarna men jag känner att det räcker, Pussar Scott på kinden och tar taxi hem.
Linda:

Jag vill vara den som tar emot pussen någongång.. och inte den som själv pussar o säger att nu drar jag o köper kebabtallrik...

ansvarig:

hahahaha...one day...one day.......

Kommentera inlägget här: