Göra läxan på McDonalds?

ja...vad göra när nätet ligger nere och min franska-ordbok är internet. Går ner dit och det är stängt...köper en chockolatinne på Boulangeriet och drar till skolan. Scott blev så förvånad att han inte har några ord när han ser mig eftersom jag inte är den mest punktliga eleven i klassen.

Flyttade till nytt klassrum idag igen, ett jättetrång rum. Halvar och jag skriver ännu en fantastisk historia som vi läser upp...haha, Halvar är så nöjd med sig själv hela tiden.....JaaAAAAA men dom kommer älska vårt framträdande...hahaha..(framträdande?),Vi har skrivit om en familj som äter frukost i olika plagg.(alltså frukosten är inte i olika plagg utan människorna).

Nya elever kom idag också, tjejer från London, Amsterdam, Munchen. Jag kom på att jag faktiskt har saknat tjejkompisar. Tjejen från Holland är jättelång och verkar rolig så jag, Scott och Hamad frågar om hon vill hänga med på lunch efter skolan. Sen drar jag och Scott och handlar lite skor och kollar på cyklar,

När jag väl köpt ett par skor kommer det in en svart lång kille bakom kassan och tar ut mina skor ur påsen och säger något (jag vet inte vad) och börjar snöra upp snörerna jättelångsamt. Sen trär han i nya snören som en koala i slowmotion, det känns dock väldigt behagligt så jag står och tittar på honom med ett leende. Scott kommer och frågar vad det är för fel på mig och det vet jag ju inte, hur ska jag veta det?

Sen börjar det regna och vi går in på en sidogata och hittar en jazzbar som verkligen ser ut att vara från 30-talet. De spelar jätteskön musik och han tar en öl och jag ett glas vin. Vi röker Dunhill och jag frågar om han tror att Michael är en seriemördare och han känner att det kan ligga något i det....
Sitter där i några timmar i jazzens flummiga värld och njuter av livet.

Sen handla mat samt köpa nytt block, ny penna och nu jävlar ska jag lära mig franska på riktigt.
MEIN KAMPF!!!(som vanligt utan Hitler)
Kommentera inlägget här: