The killer...

...är mitt nya smeknamn, rätt bra jobbat på en vecka att få det smeknamnet, min sociala kompetens verkar fungera utmärkt? Matthias tycker att jag har en något aggresiv framtoning därav smeknamnet.

Skulle åka till stranden idag men när jag vakande så var det helt mulet, hade två sms från Matthias där han frågade om the killer var vaken. Jag skrev tillbaka att vi kanske skulle göra något annat än dra till stranden? Lyckas sen somna direkt efter jag skickat smset, vaknar två timmar senare??

Bestämde mig för att ta det lugnt hemma, pluggade franska, lagade mat. Scott ringde och frågade om jag ville hänga med på bio, jag sa kanske och att jag ringer senare i så fall. Sen när jag precis hade kommit hem så knackade Julie på dörren(det är igenom hennes storebror som jag har hyrt den lägnehet jag bor i). Så vi pratade lite och då öppnade en till granne dörren till sig och kom in och sen kom Didier in också Didier fixade så jag fick internet till min laptop, grymt. Jag frågade även om det fanns något gym eller liknande i närheten och då visar det sig att det finns ett gratisgym man kan använda i källaren!
Sen gick alla och då skickade Matthias ett sms och sa att han och Allan var i stan och frågade om jag ville komma in. Tog mig samman och ringde taxi, denna gången så förstod de nästan vad jag sa, problemet är att jag bor på gatan Belles Illes och det finns en gata som heter Belle Ville men efter ett tag förstod han och sa tio minuter. Står och väntar på min enkelriktade gata när jag hör en bil komma brännades baklänges uppför gatan...min taxi innehållandes en väldigt glad chaufför.

Möter upp Matthias och Allan, vi äter en väldigt god måltid och dricker ett glas vin. De viner jag har druckit är alla väldigt goda och de frågar alltid om man vill ha torrt eller sött vin, ofta får man provsmaka vinet innan även när det bara kostar 30 kr. Så vi sitter där och ljuger och berättar historier för varandra, Allan är en helskön typ som kommer från Estland ursprungligen men bor nu i New York 9 månader om året och har varit runt hela jordklotet, han är som ett uppslagsverk i geografi ,historia och kultur (kanske han är mytoman med ett bra läshuvud, vad vet jag men det låter väldigt bra iallafall).

Jag sitter där och känner att den här staden är jävligt skön alltså, det är typ som mitt kära Göteborg fast större, vackrare och med en roligare kultur. Alla fransmän jag träffat på är väldigt trevliga och gästvänliga faktiskt.
Sen kör Matthias mig hem med hjälp av sin tyska gps. Väl hemma gör jag det sista av min franskaläxa och lyssnar på musik. J' aime Bordeaux...
Kommentera inlägget här: