Kom till skolan..

...med andan i halsen, satte mig och gjorde läxan medan läraren pratade, jag är helt grym(än så länge =)). På lektionen skulle vi skriva upp våra familjerelationer men Hamad från Kuwait vägrade, han sa att han inte hade nog med papper kvar i sitt block för att ta med alla famlijemedlemmar. Tysk Matthias sa meningen - Jag är ett pennfack och såg helt seriös ut.

Ja just det jag har ju kollat på fransk tv och det finns ett helt hysteriskt program som gjorde att  jag grät av skratt. När jag berättade om detta till Matthias så sa han att det var bäst att jag inte berättade det för någon för det lät som jag hade tagit olagliga droger. Men jag måste...okej...häng med nu....det är två snurrande golv som går åt olika håll i cirklar, på ett yttre springer en människa inut ett träd, vilket är väldigt svårt då du måste ta väldigt små steg, i trädet hänger det apelsiner.....okej...då kommer nästa person inspringande utklädd till en jättestor vadderad apelsin och ska tar sig förbi det springande trädet och in i den innersta snurrande cirkeln där golvet snurrar jättefort....och nu så ska den stora apelsinmänniskan försöka plocka de små apelsinerna på trädet som springer....de springer alltså hur fort som helst åt olika håll......okej... när väl apelsinen fått tag i en apelsin från trädet så ska han ge denna till en person som hänger i snören i taket med en korg på ryggen....hahaha, jag kan inte ens skriva om det här för jag skrattar så mycket....herregud...oj oj oj.

Okej tillbaka till verkligheten...Jag träffade en svensk idag, han hade en Fjällrävenryggsäck (på riktigt) det var så jag kunde veta vilken nationalitet han hade, så jag sa hej och vi snackade lite, han var från Trollhättan..... ja ja, efter skolan gick vi och åt mat ett gäng, jättegod mat vid en stor kyrka och jag började bli lite sömnig av att vi var ute igår så jag promenerade hem. När jag promenerade så lade jag märke till att fransmän är antingen jättekorta eller jättelånga? Okej, hem, vila och gick och handlade mat, försökte prata franska i affären men han som jobbade där log lite snett åt mig och började prata engelska istället...vilken groda, jag försöker ju öva!! =) Gjorde sen läxan och somnade. Imorgon är det fredag och då ska vi ut på stan och tydligen är det något ställe som har fest precis på floden Garonne som ska vara jättebra men vi får väl se.

Ja just det, de har nästan bara rosa toalettpapper här, jag undrar varför....eller jag kanske inte vill veta..
mamma:

Vad trevligt att träffa en svensk så du kan prata lite utan att tänka kanske.... men hur går det med franskan pratar du eller... kram

josef:

tack för inbjudan till den här bloggen åza :) jag ska snacka med sergei om inte det där apelsinracet kan vara något för svt.... hmmm jo det är nog så, det finns inga lagomma fransmän - de är antingen långa som basketspelare eller korta som basketbollar, trevliga som i en provencereklam eller helt bedrövligt odrägliga, grymt kvicktänkta och spirituella eller tröga som ööööh.. ööh ja. ha det gott!

ansvarig:

mor..jag pratar alltid utan att tänka.

Linda:

Undrar vilken färg dem har på pappret i Sydafrika?... Måste maila och fråga min nya chef på måndag... Puss.

Kommentera inlägget här: