Okej...

packade, rökte, städade, tvättade och åt mackor. Åkte buss till Oslo, gränsen till Norge var inte så välbevakad, jag vet inte vad jag hade väntat mig men inget. Jag ringde upp min vän Åsa och insåg inte att jag var i Norge förrän jag började titta på skyltar och det stod Traffikksikkerhet.
Kom till Oslo och hjälp...i ösregn och mörker styr chauffören in på busstationen och jag hamnar i ett Twin peaks liknande land. En busstation fylld av vanställda människor. Jag såg på riktigt allt från ringaren i Nottredam till hålögda människor som pratade med sig själva. Tydligen så har inte Norge ett socialt skyddsnät eller så är det busstationen som fungerar som skyddsnät? Jag vet inte....jag ville inte ta reda på det heller utan drog snabbt med fly(g)bussen till Gardemoen.

Att sitta på en flygplats för länge....
Jag har ätit en våffla, en crossiant, en pastasallad och vindruvor. Jag har stirrat på en blå prick, jag har suttit rakt, halvlegat och legat raklång. jag har pratar med främlingar, stirrat på en asiat som pratade i telefon, lämnat mina väskor till främlingar. Jag har chattat på nätet, surfat, hjälpt främlingar att lokalisera sig på flygplatsen och innehar information om vart man utan lov kan ladda sin dator.

Spenderade tiden 23.00 till 07.00 på flygplatsen, vid halv fem på morgen började jag checka in och hamnade i taxfree och var nog en perfekt kund, uttåkad, förvirrad och köpglad. Taxfreen såg ut som ett paradis.
Linda:

Vågör dåååånåååååååååpåååå akkuraaaat!
Tur att du inte stannar i Norge.. jag kan intyga att det finns konstiga människor där. Åk ner till croissanterna istället!

Kommentera inlägget här: