En vän berättade...

att när hennes kollega var i ca 8 års ålder så skulle hon köpa ägg av en gubbe som bodde i närheten. Men han hade inga ägg den dagen så hon kom glatt hem med en höna.(gubben var inte riktigt okej.....i huvudet alltså) ....
Iallafall, när hon visar mamman hönan så säger mamman givetvis att de inte kan behålla den eftersom de bor i lägenhet, dessutom luktar hönan inte helt okej.
Då tänker denna smarta åttaåring att om jag tvättar hönan så kanske jag får behålla den. Så hon schamponerar den skräckslagna hönan och sen blåser hon den torr med en hårtork. När hon visar upp hönan för mamman så säger mamman att även om hönan luktar gott och är fluffig så ska den tillbaka till bonden. De går över till bonden och släpper in den i hönshuset. De tar ca tre sekunder så hackar de andra hönorna ihjäl den fluffiga men dock traumatiserade hönan.

Fatta ovärdigt slut på livet. Du blir tagen ur din naturliga miljö sen blir du schamponerad, blåst med hårtork för att avslutningsvis bli ihjälpickad av dina polare. Det är som om jag blev snodd från jobbet och blev rullad i bajs och sen blåst med en varm hårtork och sen slängde de in mig på kontoret igen och så slog alla ihjäl mig.

Vad vi lär av denna historien är massor med saker.

Var inte ren i en hönsgård.
Visa inte ditt fluff för någon
Lita inte på bönder
Kommentera inlägget här: