Igår hade vi ny..

..lärare som var jättebra. Det känns som om hon vi hade i två veckor förstört oss. Man får börja om på nytt nästan. Rolig klass också, vi pratade om karaktärsdrag och Marku frågade vad lögnare heter så fick han den manliga formen på ordet och så pekade han på mig och sa monteur.


Under min tid här så har jag umgåtts med verkligen alla olika åldrar allt från 60 åriga gubbar till 17 åringa småtjejer. Det är så roligt att man bortser helt från ålder, sen kommer man på bara...men han kan ju vara min morfar.

Regn idag, var hemma och Pierre skulle måla om sitt trapphus för en granne har klagat att Pierre har förstört hela trapphuset när han flyttade in. (Huset är alltså egentligen två plan men pierre har byggt om vinden där och gjort till en lägenhet. Vi pratar alltså inte ett typ sjuvåningshus). Jag sa att jag kunde hjälpa till, jag tycker ju det är roligt att måla. Pierre var aggresiv under målningen och sa nu ska grannen få och målade jättefult. Det fanns ingen lampa på mellanplanet och jag höll på att skratta ihjäl mig. Jag ba..men jag ser inte riktigt listen, jag kanske målar utanför?.....Pierre svarar -Strunta i det, bara måla på, måla gärna utanför. Efter han har varit i lägenheten och hämtat mer färg säger han även, målade jag här förut? Ja, ja..strunt samma.

Vår arbetssäkerhet är sådär, han står på ett smalt trappsteg på en färgburk och två böcker och balanserar på tårna och jag sitter på huk nedanför och målar listerna.  Jag sa att om du ramlar på mig nu och vi dör så kommer ingen förstå vad som har hänt. Världens fulaste målade trapphus och två döda, vad var motivet? Jag hade även varit missnöjd med att detta var det enda jag lämnade till eftervärlden, en jävligt dåligt målad list.

 

Sen lagade Pierre mat och vi satt och snackade, sen kollade vi på en värdelös film och sen sova.

Kommentera inlägget här: