Vid möte med nya...

...människor ska man försöka hålla det så enkelt som möjligt. Man ska inte krångla till det eller vara för avancerad i sina uttryck eller sin humor. Håll det så enkelt som möjligt så flyter oftast samtalet som smidigast...

Jag och min kompis var bjudna på grillfest och vi kände bara en person där. När vi kom dit stod det ett gäng på sex personer och vi fick reda på att de var utbytesstudenter, så jag hälsar artigt på alla i rad och alla har jätteunderliga namn förutom den sista killen som heter Gustav och då ska jag säga -Jaha du är svensk! men av någon outgrundlig anledning byter jag ut sista ordet i meningen och säger, -Jaha du är tjej!

Alltså förstå, alla sociala regler om hur man beter sig vid ett första möte är brutna. Jag har påstått att han är av ett annat kön, inte att hans mössa är fel som han kan byta utan att hans könsidentitet är fel. Jag säger denna mening med en positiv men förvånad klang och börjar givetvis skratta och försöker förklara medan jag skrattar att jag sa fel, att jag menade att han var svensk! Det står nu alltså fem personer som inte kan svenska och tittar på mig som om jag är från rymden. Då säger jag till Gustav att nu fattar de andra ingenting !  Ha ha...Då säger Gustav - What? Gustav var från Österrike och pratade inte heller svenska.
Kommentera inlägget här: