Min sista...

...skoldag i Bordeaux var idag, jag var lite trött för igår så samlade jag ihop folk jag lärt känna under min vistelse här för att ta en drink. Jag tog med Fredrik och vi satt och skrattade och umgicks. Anna en tjej i klassen är ju 1.86 och Hamad undrade om han hade någon chans på henne trots att han var 1.68, hon tackade nej och han började skratta och sa -Not even two Hamad would be enough for you!! I could put another Hamad on my shoulders and YET she would not be satisfied! 


Idag när jag kom till skolan idag så kändes det lite bittersweet, varje gata jag gick på påminde mig om att jag inte skulle återse dem på ett tag eller kanske aldrig. När jag berätta för min lärare att jag skulle sluta så sa hon att hon skulle sakna mig i klassen för att jag skapade så god stämning i klassrummet, hon sa dessutom att hon skulle sakna att någon som kom in sent. =)

Jag tackade henne för denna tid och sa att hon var en helt grym lärare för det har hon verkligen varit. Sen gick jag och Mattias(en svensk),, Gabrielle(italienare), Jose(spanjor) samt två äldre tjocka engelskor med rappa munnar och åt lunch. Gabrielle satt och berättade att Italien var praktiskt taget bäst på allt, Jose sa ingenting, Mattias pratade väder och engelskorna berättade att de inte fick skratta i sin klass för sin lärare, läraren(ca 45 år) hade tom sagt till en av tanterna(ca55 år) att hon skulle sluta bete sig som en 15 årig flicka och inse allvaret med språkkursen...hahaha...tanten hade svarat -Men va fan jag är ju på semester.

Sen när jag skulle ta farväl av de tre männen så lyckades jag göra tre fel av tre möjliga. Jag försökte lägga armarna runt italienaren medan han stoppade mig och pussade mig på kinderna, sen så försökte jag pussa svensken efter italienaren och då kramade han mig och spanjoren försökte jag då efter svenskan att krama men då pussade han mig på kinden....high five någon?

Sen hämta mitt certifikat för denna månaden och begav mig hem till min nya hushållerska Fredrik, han hade tvättat och städat...en ängel eftersom jag var rätt trött.

 

Imorgon bär det av till Biarritz, där ska jag antagligen bo hos en fransman men jag förstår inte riktigt vad han säger.

Dessutom ska jag möta upp Sara och hennes kille Mattias och vi ska alla bo i Mattias pappas hus och fira Fete de Bayonne(typ göteborgskalaset fast med helt andra människor).

Kommentera inlägget här: