Fan vädret...

..strålande sol och störtskurar om vart annat....växthuseffekten har även nått Bordeaux. Gick i strålande solsken till skolan och trallade, dök upp plaskblöt i klassrummet och det här vädret har hållt på hela dagen. Folk sitter och äter och fikar ute för att springa in nästa sekund och sen går de ut och sätter sig igen. Jag undrar varför de sätter sig ute när de ändå borde ha vetskap om hur vädret betett sig hela dagen, men det kanske är fransmännens sätt att hålla sig i form. Själv är jag är hooked på chokladcrossianter som frukostmat, inte så bra men iofs så åt jag ju kakor varje dag i ett halvår på mitt förra jobb(ni vet vilka ni är).

I natt så försökte jag mörda en mygga i fyra omgångar men misslyckdes alla fyra. Man hör bzzzzz:andet komma närmare och närmare, kastar sig upp och tänder lampan snabb som en ninja(eller en liknande snabb person), ser inte myggan, lägger sig igen med en vaksam blick runt omkring och släcker lampan, håller på att somna, hör bzzzz:andet komma närmare, slänger sig upp och står åter i nyvaken attackställning med en tidning i högsta hugg med uppdrag att mörda, lokaliserar myggjäveln och drar två hårda slag varvid myggan försvinner(POFF) så att man ska tro att den är död men det är den inte, den sitter typ under sängen och skrattar... Ja ni förstår...till slut virade jag in mig så gott det gick i täcket så bara översta delen av kroppen stack ut.
Idag har jag  tre bett i ansiktet, två på axeln, ett i armvecket och ett på varje hand.

Spatserade runt idag och försökte hitta en varmare tröja, köpte en cardigan och en väska på Benetton. Sen tog jag en fika i regnet och försökte läsa tidningen på franska. Sen väl hemma i min hood så skulle jag handla men hade inga kontanter på mig så jag pekade på mitt visakort och frågade ok? Hon i affären var tydligen en sån person som tror att man förstår alla språk bara man eskalerar ljudnivån. Tills slut står hon och skriker FEM EUROOOO och jag ba....oui,oui. Då lyckas hon med sitt franska finger peka på en lapp på väggen där det står att de tar inte kontokort under fem euro och min summa var 4.75 euro. Tog då en tidning och lade till så att det löste sig, hade dock skapat en kö bakom mig, jag kände mig full i skratt av att ett språk kan vara ett sånt stort hinder, eller är det människorna kanske?

Ja just det idag efter föreläsning så gick vi till en fin restaurang, jag, Scott, N.Y Michael, Matthias, Hamad och en ny snubbe som jag inte vet vad han hette. Det var jättegod mat och gott vin(börjar bli tjatigt det här). Scott berättade att i USA eller Aux Etats-unis som det heter på franska(uttalas typ åsetatsuni) bröt han handleden när han var 17 år och då fick de betala 6000 dollar för att få den fixad???? 6000 dollar!! En handled, så tänk på det nästa gång ni klagar över vår sjukvård!

Väl hemma åt jag chips och sen gick jag ner och tränade i vårt privata lyxgym som egentligen är rätt sunkigt och maskinerna knarrar som fan.

Jag börjar nästan kunna bilda franska meningar men det går jättelångsamt så om jag ska prata med någon så måste de inneha egenskapen tålamod. Nu ska jag göra min läxa. Hej då
Ernesto Martinez:

Ett tips!
Kör med hårspray och tändare mot myggorna. Fan så mycket effektivare och roligare...he he he ha ha HA HA HA HA MMUUAAHHAAHHAA HHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Ehhh, ett litet tips bara.

ansvarig:

hahahaha...ernesto du är så cp..=)

Knocke:

Hoppas inte Ernesto har myggor hemma! Isåfall tycker jag väldigt synd om Frida som får vakna av eldkaskader flygandes runt i sovrummet blandat med Ernestos psykopat-skratt. Hjälp!

Kommentera inlägget här: