Vi skulle..

..åka till standen idag men jag antog att eftersom Mathias vart relativt salongsberusad igår så blir det nog inget. Var hur hungrig som helst när jag vaknade så jag tänkte äta frukost.

Iallafall... traskade iväg med en stor nyvaken frisyr och vita solbrillor, såg antagligen ut som jag hade sovit på en strand någonstans. Hoppades att jag obemärkt skulle glida in och köpa frukost för att sedan sätta mig ute i solen. Men väl på plats så ligger jag i lä för det är fem ap-packade unga killar där inne( kl. är 12.00). De har glitter över hela sig, har svårt att fokusera blicken och är väldigt glada. När de ser mig springer de fram och snor mina solbrillor och börjar dansa runt medan alla provar dom och sen tar de sin mat och dansar ut därifrån.

Tar min mat med mig och går hem, tar på mig bikini och går till en stor park jag har sett i närheten. Det är stora grindar man måste gå igenom för att komma in och väl där inne så är det helt tomt på folk. Efter ett tag inser jag att det som jag trodde bara var vanliga buskar är ju fan vindruvor...jag ligger alltså i en vinodlingen i bikini helt ensam...hahaha...

Efter ett tag så går jag hem igen, Matthias ringer och han är vid liv och mår under omständigheterna rätt bra, så han ska komma förbi senare med sin bil.

Så lite senare på kvällen så fräser Matthias iväg hem till mig, han har en BMW självklart eftersom han är tysk. Vi åker till Place de Victoiré och ska ta ett glas, hamnar på en pub med uteservering och rockmusik. Mitt emot är en bar där killar har på sig små badkalsonger och linnen samt vattenkanoner och vattenpistoler och solglasögon. Sen när jag ska gå in på vår bar och ställa en enkel fråga - Vart ligger toaletten, så hinner jag bara öppna munnen så tar bartendern fram en stor tub med syrgastub och sprejar det rakt ansiktet på mig, från att vara en städad person ser det ut som jag har åka cabriolet tre dagar i sträck. Det är sånt tryck i tuben att jag kastas iväg längre bak i lokalen. Alla runt omkring skrattar högt och jag skrattar ihjäl mig nästan.

Sen går jag och Matthias till en annan pub och där inne spelar de Soca musik, det är väldigt populärt här. Alla dansar och det gör vi med. Vi blir bjudna på shot men Matthias säger att han kör och han har ju redan druckit två öl men han som bjuder säger vadå då? Jag kör också, vad är problemet?

Sen åker vi hemåt och han släpper av mig, vi ska försöka med stranden imorgon istället.
Kommentera inlägget här: