Tre små berättelser...


En kollega Robert, sov på vår soffa i hörnrummet i måndags för han hade varit Amsterdam hela helgen. Amsterdam låter som en farlig stad. För där hade han bland annat supit, umgåtts med kortväxta, horor(glöm inte kommatecknet) samt ett fotbollslag.

Vi har sett att de på andra sidan har haft Luciafirande, möjligtvis kan det ha varit ett Skinklotteri, vi vet inte riktigt.  Vi försökte blinka med vår ljusstake för att åkalla uppmärksamhet men vi tror inte de såg oss.

Mia har sagt meningen - Vart kommer den här ifrån? om en tandpetare som ligger på hennes skivbord, varvid jag uptäcker en likadan i min hand och säger -Jag har en med!
(Giuliano hade gett oss mango fem minuter tidigare men det hade vi glömt, jag satt väldigt lågt på min stol så jag skyller på den låga dåliga luften, Mia har inget att säga till sitt försvar mer än att hon är finsk.)


Norrbaggen Arild:

haha, det va det roligaste jag läst på ett bra tag!
"..umgåtts med kortväxta, horor(glöm inte kommatecknet).."
I övrigt ska jag själv til Amsterdam med jobbet i februari, men det blir nog ingen tid att softa med fotbollslag eller nån sorts horor.

Och god jul!
-Arildo ;-D

Giuliano .. Italiano di Milano:

är det någon som kan bokstavera rätt mitt namn??

G I U L I A N O ? men ni kan kalla mig Tommasknikovski Van der Tante av Höögeband

Kommentera inlägget här: