Ja..

..vaknar upp av att Peter kommer in och frågar om jag och Tobias ska med och äta frukost på ett hak i närheten. Vi slänger på oss typ keps, shorts och linne och drar ut. äter omelett med grabbarna och de ska dra ner och surfa, vågorna verkar helt galna idag och vinden blåser åt alla håll, även små störtskurar kommer lite då och då. Jag stannar på fiket och tar en petit café och undrar om vad som hade hänt om de stannade upp för en sekund, hade de bara självdött då? Sen promenera hem och börja packa ihop mig, Reynald ska komma och hämta mig och min cykel lite senare. Alltså, det är den fjärde bostaden jag har den här månaden..hahaha, helt sjukt. Det bara kommer okända män och hämtar upp mig i olika bilar och kör omkring mig...vad är det frågan om?

Det hade ju varit lugnare om jag hade bott på samma ställe hela månaden men det här är mycket roligare, jag får se mer ställen och lära känna mer folk. Medan jag packar kommer de upp några killar och börjar lira musik på mix-bordet och man ba...jaha. När jag packat klart så går killarna och då kommer en tjej upp i lägenheten, hon undrar om hon kan bo där i någon vecka och jag säger att du kan nog göra det eftersom jag flyttar ut idag. Hon lämnar sina grejer i lägenheten och drar ut och käkar och ska gå till stranden. Man blir så van vid den ruljansen som är i lägenheten så man reagerar inte längre. Dörren står på vid gavel  hela tiden och ingen bryr sig.

Sen ringer Reynald och säger att han står nere vid parkeringen vid stranden. Jag konkar ner mina väskor och där står ytterligare en människa som jag ska spendera tid med. Vi drar iväg och sitter och pratar franska i bilen, han talat knappt någon engelska alls och det är ju jättebra. Sen väl hemma så bor det tydligen två till där, vilket jag inte hade någon aning om. En tjej och henns pojkvän. Hon heter Kärstin och är tysk och han heter Sebástian och är fransk. Reynald visar mig till mitt rum och jag har en jättestor egen säng!!! Och jag har en garderob!!!!!

Huset är rätt gammalt men ändå med fräscht badrum och trådlöst bredband. Nu bor jag bara tio minuters cykelväg från skolan och det är ju svinbra. Och nu kanske jag kan vara lite mer fokuserad på franskan. Om två veckor så ska jag ju bo med Pierre så då blir det fart igen, men nu kanske jag kan ta det lite lugnt ett tag, det känns rätt skönt faktiskt. Sitter sen och pratar med min nya familj och äter mat. Sen går jag upp och lägger mig i min jättestora underbara säng.
Kommentera inlägget här: