Jag har blivit jagad..

...av en brandbil. Skulle cykla till skolan och befann mig i ett virrvarr av gator. Spenderade en kvart i en rondell och sen hamnde jag på en enkelriktad väg och befann mig i ett oönskat chickenrace med en tutande brandbil. Jag kände inte att jag hade stor cykel nog att klara av brandbilen och försökte hektiskt vända om, brandbilen tutade och kom närmare och närmare jag började cykla det snabbaste jag kunde med fart i håret tätt följd av galna franska brandmän. Till slut kom jag till avfarten och stannade vid sidan då ser jag ett gäng brandmän gapskrattandes och busvisslandes åka förbi samtidigt som de hojtade franska ord som jag inte uppfattar. Jag skrattade högt för mig själv åt mig själv och cyklade vidare, hamnade helt galet fel och efter en timme gav jag upp. Bestämde mig för att strunta i skolan och satte mig på ett torg någonstans och åt frukost. Sen begav jag mig hem, får göra ett nytt försök imorgon då kommer jag bo i Bayonne och därifrån går det en raksträcka till skolan.

(Bayonne och Anglet är alltså två närliggande städer till Biarritz och förhoppningsvis kommer jag bo i Biarritz nästa vecka.)

Ja ja, kom hem och insåg att jag snart skulle möta min nya rumskompis som ska ge mig nyckeln. Jag och Sara cyklar till Bayonne, väl vid porten ringer jag på och någon mumlar ur högtalaren att han inte vet något om någon rumskompis? Jag ringer Christophe(som hyr ut lägenheten) varvid killen vars dörr jag ringt på kommer ner för att se vad som pågår. Jag ger luren till killen och han och Christophe pratar och skrattar i en kvart(på riktigt en kvart), Sen lägger han på och säger att jag ska ringa på en annan knapp..... Hur svårt var det att få fram den informationen? De beter sig som träden(enterna) Egentligen ville jag säga till honom, -Men du ditt #piiiiiiip# tog det dig en kvart att få fram den #piiiiiiip#  informationen men säger iställer -Oui.

Ringer på igen(på rätt knapp) och en annan kille kommer ner med en gång och visar oss upp, inne i lägenheten är det två killar och man kan väl säga att de verkar vara rätt liberala snubbar vad gäller olaglig rökning. En kille säger att han ska på semester, öppnar en stor låda där det endast ligger en kontakt, smäller igen lådan, ser helt väck ut och säger typ
-Ja, då var jag färdig (sorti)

De säger att de ska bara hämta en säng och kopiera en nyckel till mig så är allt klart. jag och Sara går och äter så länge och kommer tillbaka efter en timme. Efter det cykla hem igen igenom Bayonne, samhället ser typ ut som gamla stan i Stockholm, det är jättefint med en flod som rinner igenom.

Väl hemma, fixa iordning oss och åka iväg till lägenheten med mina väskor, nyckeln han hade kopierat fungerade som tur var. Sen till Biarritz för att möta en kompis till Mattias som heter Benoit, han bor i Stockholm men är fransman. Vi äter på ett brasseri och dricker vin, Benoit berättar att han är från en liten ort utanför Paris där det finns mycket häst? Vidare berättar han att det finns 450 hästar och 800 invånare. Sara hör fel och tyckte han sa 450 000 hästar på 800 personer men hur skulle det se ut?

Vi går vidare till två barer och dricker och pratar strunt. Sen till Bernoits hotell och hämtar en flaska vin eller liknande. Sen kör vi till stranden och sätter oss, tittar på stjärnfall och vågor och pratar om livet. Jag får låna en tröja av Bernoit som jag spiller på. Sen kör Mattias hem oss, min cykel står hos hans familj så jag tar den och cyklar vidare till min lägenhet i Bayonne. Väl hemma så kommer jag på att Fredrik har tagit med sig mina lakan och sängkläder, dessutom har jag ingen kudde. Tar och kurar ihop mig i en majaluktande gardin och handdukar, använder ett par jeans som huvudkudde. God natt
Linda:

HAHAHAH!!!! Förlåt men.. HAHAHAAH! Jag dör av garv nu.... jag hade också jeans som huvudkudde i tältet i lördags... Men det är Fredriks fel va? Åza, eller hur? ;)

Linda:

Jag blir hellre jagad av vargar.

Anonym:

ja men va fan det är ju en jävla komedi. =)

Kommentera inlägget här: