Lördag..ja

Vaknar av att surfarna är uppe tidigare än mig igen! VA FAN! De har utsatt sig för fysisk aktivitet samt druckit typ varje dag i två månader och ändå är de uppe tidigare än mig. Först knarkarna som inte sov någonting och sen dessa som är helt vilda, jag behöver typ semester från semestern. Jens var dock hemma, han låg på en madrass i vardagsrummet och halvslumrade, så frågade han vart de andra var och Tobias som jag delar rum med sa att de hade dragit ner till stranden, då rusar Jens upp helt yrvaken med sjukt rufsig frisyr, tar sin skateboard och springer ut ur lägenheten, skriker hej då i hallen. Jag tog det lite mer piano och cyklade iväg till stranden lite senare, idag höll jag till vid cote de basque där alla surfar och satt där och njöt av livet, det är verkligen underbart här. Badade i höga vågor och solade. Idag fick jag färg, herregud vilken brännfeja. Sen får jag sms av Dani och vi bestämmer oss för att mötas upp på baren vid lilla stranden klockan åtta. Ttiden går så fort här man hinner knappt gå upp förrän det är kväll igen. Gör mig iordning och promenerar ner, det är vacker solnedgång och någon sorts tävling för badvakter på stranden. De paddlar, simmar och springer och jag tycker synd om dom, ser svinjobbigt ut.

 

Dani dyker upp och Lars ringer och bestämmer sig för ansluta. Klubben vi är på är jäkligt schysst, roligt folk och rolig musik. En kille frågar efter mitt nummer och jag säger att jag är transexuell så det beror på om han är intresserad av sånt. Jag säger även att Dani och Lars är transsexuella och att de var tjejer för bara några månader sen. Sen spårar allt ur och Dani säger att han köpte min penis på ebay så han har två och Lars är sur för han köpte en kinesisk penis som är jätteliten och har den i sin mössa? hahahahaha....jag höll på att dö av skratt. Sen frågar jag en jättestor råbarkad fransman om han är transexuell och han börjar skratta ett högt diaboliskt skratt och Dani och Lars står bredvid och ser livrädda ut.

Vi går vidare till en av de finare klubbarna och det är otroligt svårt att komma in, vi får köa länge.

Väl inne är det bra musik och vi dansar omkring, jag ljuger för en man och säger att jag har opererat benet så att jag ska få hans stol. Jag börjar känna mig lite trött så vi bestämmer för att dra, klockan är ändå halv sex på morgonen. Dani säger att han ska till stranden imorgon med en levande tupp i badkalsongerna bara för att förvirra folk? Alltså..han är helt sjukt rolig. Kommer hem och surfarna ligger och sover, smyger in i köksdelen av lägenheten och tar en macka med jordnötssmör sen smyger jag in och lägger mig jättetyst för att inte väcka Tobias.

Jean-Jaques:

Changer de vélo toutes les demi-heures, monter Ménilmontant en Vélib, pédaler sous la Tour Eiffel, faire la queue à la borne de Bastille? et vous, comment utilisez-vous les vélos en libre service ?
Paris-Plages, à la hauteur du Pont Marie. Sur les quais, les touristes et les Parisiens en goguette. Derrière une palissade en bois, quelques mètres plus loin, un campement de sans-abri. Quelques cartons, des tentes de Médecins du monde, deux transats - ils n?ont pas souhaité qu?on les prenne en photo. Il y a les anciens, Gilbert, un homme dont on ne connaîtra pas le nom, et deux nouveaux arrivants, Camel et Sylvain. ?Expulsés? par la police la semaine dernière de la place qu?ils occupaient de l?autre côté de la rive - où ils étaient plus voyants ?

Madsemma:

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

Kommentera inlägget här: