Vaknade av...

...att jag hörde en fet duns. Vad fan håller dom på med nu tänkte jag, gick upp och började göra mig iordning. Det hördes steg och släpande ljud från vardagsrummet. Jag orkade inte ens gå in och kolla vad dom här stollarna höll på med. Begav mig till skolan och en hel del nya ansikten idag igen då det är måndag. Vi började lektionen med att sätta lappar på varandras pannor med kända namn och så skulle man gissa vem man trodde man var.(snacka lekskola, men när man pratar som ett barn så är det kanske inte mer än rätt). En kille satt med namnet Hitler i pannan och undrade om han hade skött sina politiska uppdrag bra vilket var väldigt svårt att svara på då.

Sen ringde Pierre och frågade om vi skulle luncha men jag sa att vi hörs imorgon istället och begav mig hemåt med min värk, väl hemma så kom jag in i vardagsrummet och det är möblerat med grejer på väggarna och böcker i bokhyllorna? Det luktar till och med rökelse och någon har diskat?
Vär det frågan om? Vad trevligt!

Efter ett tag kommer Cris och Rita in och de har varit vaknat hela natten och var tydligen så energifyllda att de bestämde sig för att packa upp Cris grejer och göra fint....jag ler och säger med stolt röst -Ja men va bra! ! (eller)
Ett dekoreringsmisstag hade de dock, på den otroligt vackra stora spisen i vardagsrummet har de ställt en stor brandsläckare med ett par rosa solglasögon hängande på tillsammans med en Rubiks kub, jonglerbollar, tre små plastfigurer, inte nog med de hade de hängt en röd snusnäsduk på den.

De är jättetrötta och Cris drar i sakta mak iväg till jobbet medan Rita packar ihop sig, han ska till Spanien på konsert säger han och ska återkomma i natt eller imorgon? Han säger att han kan köpa cigaretter till mig och jag säger att det redan är en kille som ska göra det men han lyssnar inte, han säger bara 
-Gauloises va? tittar snabbt på mig och drar ut genom dörren.

Precis när jag sätter mig i soffan ringer Jean-Marc , killen från igår, och frågar om jag vill ha skjuts imorgon till mitt nya hem samt att han kan packa in cykeln i sin bil om jag vill? Jag säger att jag hade varit jätteglad om jag fick hjälp men han fnyser åt mina försök att tacka och säger att det är inte nödvändigt alls. Han säger att han ska till Spaninen först och köpa cigaretter och ringer mig vid tre tiden? ha ha..vad alla är trevliga! 

Cris har lämnat en datorkabel hemma så att jag kan ladda ner musik från hans dator och efter musiksessionen öppnas det en chipspåse och jag kollar på Transformers som jag har laddat ner.
Sen tappar jag upp ett bad och läser en asspännande svensk bok jag fått av Sara.
Sebastian:

Tjena bloggproffs! Hade ingen aning om att du var så flitig skribent. Och jag som satt här och funderade på vad du höll på med nu för tiden, där fick man svar på tal i spaltmeter. Jag dammade av min gamla hotmail i jakt på Pharaoe Monk...lång historia...och hittade din Facebook-invite. Jag är där nu. Jag jobbar även just nu så jag får försöka få tummen ur och läsa lite mer om la France senare...Chiao Bella som ni bruka säga där nere! ;)

Ewa:

Hej! Kul att läsa om dina eskapader man blir ganska avundsjuk här hemma på lugna gatan! Sista semeserveckan sen blir det jobba igen. Var i Gbg och hälsade på Kerstin i helgen, vi hade kul!
Skoj att du blivit moster!
Alla hälsar!
Kram

Ewa:

Nej, FASTER har du ju blivit ...
Ewa

Kommentera inlägget här: