Wow...

...det regnade inte imorse så jag cyklade för första gången till skolan. Det gick jättefort. Idag så lärde vi oss en fransk reggetonlåt..haha.
När skolan var slut så bjöds det som vanligt på vin och mat, det får vi varje fredag. Satt och pratade med Lars och några till klasskompisar och sen begav jag mig hem. Satt i solen i vår trädgård och pluggade franska samt pratade med Reynald. Då ringer Pierre och säger att han är på väg hem från jobbet och att han kan hämta upp mig om tio minuter, det är festival på stranden idag och vi hade pratat tidigare om att dra dit.

Yrar omkring i huset och försöker samla ihop smink och vad jag ska ha på mig. Sen drar vi hem till Pierre, han jobbar för Oneil och två surfare som de sponsrar ska komma över om en stund och följa med till strandfesten.
Pierre är väldigt rolig och det ska bli skönt att flytta hem till honom nästa vecka.

De två surfarna dyker upp, en kille och en tjej. Jag frågar killen(som för övrigt har den mest komplicerade frisyr jag har skådat) vad han gör förutom surfingen och han säger att han precis avslutat sina universitetstudier, han har läst till fiskare? Hade ingen aning om att man kunde läsa till fiskare, 20p strömming? Vi tar en öl och de sitter och pratar franska och jag fösöker hänga med så gott det går, de säger ordet muff flera gånger och jag undrar vad det betyder och det är slang för tjej, vad lämpligt säger jag och berättar att på svenska är det slang för kvinnligt könsorgan.

Sen tar vi deras bil bort till stranden som ligger lite utanför Biarritz, Väl på stranden är det helt underbart, folk sitter överallt, de spelar asskön musik, det är två scener med band och massa med små barer överallt. Solen ligger lågt över vattnet och det är varmt och skönt.

Vi står i sanden och dricker öl och rosevin och pratar och skrattar. Några klasskompisar hör av sig och jag försöker guida dom till där jag är. En kompis till Pierre står och prisar Frankrike till skyarna och berättar hur bra allt är och att det finns inget bättre, typ -Kolla på den franska solen, kolla vilken fransk strand, bandet som spelar nu är jättefranskt och mina skor är franska och bla bla..haha. Man ba..ja ja.

En tjejkompis till Pierre kommer och hämtar upp oss med bil då de två surfarna som var med från början har dragit. Vi går först till en strandbar mitt i centrala Biarritz och efter det drar vi till nattklubb och jag möter både klasskompisar och Loic och hans gäng( som jag och Lars mött tidigare).Så alla hänger och snackar och garvar och dansar och sen när det börjar bli dags att dra sig så säger Loic att han bor i närheten av där jag bor så han kan skjutsa mig, men hur mycket kan folk dricka och sen köra bil egentligen? Fransmän är odödliga.
Så han skjutsar mig hem men försöker med att vi ska hem till honom, men den gubben gick inte.
Så han lämnar av mig här, klockan är åtta på morgonen och jag äter två crossianter och går till sängs.
Brooosch!:

Hej!
Du verkar ha det as ball i frankrike.Hoppas du vill komma hem nångång=)
Jag läaser din blogg nästan varje dag, men är dålig på o rkiva komenatrer dock.ska bättra mig jag lovar!
Kram från Brooosch!

Kommentera inlägget här: