Vår vattenmaskin är sönder...

..jag  tror att någon har förstört den med flit. Det läckte tydligen ut vatten på golvet inne på kundtjänst.  Mia berättade lite inside information. Tydligen var det antingen Håkan eller Jeanette (dom är inte speciellt lika) som sa att den var sönder. Kan det ha varit någon av dom som förstörde den? Håkan är dock lite för lång för att smyga runt på kundtjänst obemärkt, Jeanette sitter ju precis brevid så jag gissar att det var hon faktiskt. Mia är ju också en misstänkt men det är hon ju alltid.
Anonym:

Hmmmm..undrar om allt är en rökridå för att dölja Åsas egna skumraskaffärer...hon och spritdoftande grannen Bosse verkar vara väldigt bundis - misstänkt!

Skriktomas:

Hmm! Really Kanske hon knarkar ner vattnet nu när hon har fått stängt av den? Rohypnol till grannen kanske?

Anonym:

Alla vi som känner Åza vet att hon är ondskan, hon är djävulen själv som vilseleder stackars män i fördärvet (tro mig,jag vet).
Med detta sagt kan ni lista ut vem jag har som toppkandidat till vattenmaskinsabotör.
Bara så ni vet...

Ernesto Martinez:

Och det var JAG och ingen annan som skrev det ovanstående. Det står jag för.

Ernesto Martinez:

SKRIKTOMAS,du verkar vara inne här en del du med (liksom jag) vilket gör att frågan väcks, vem är du?
Känner jag dig??? The plot thickens...ta da da daaan (det var en sån där mystisk fanfar som kommer i filmer då allt ställs på sin spets, i fall ni undrar)

Skriktomas:

He he! The mystery man! Capen fladdrar i vinden när Skriktomas står stolt, högt uppe på en skyskrapa i soluppgång. Vinden leker med hans hår. Hans ögon färgas djupblå av morgonrodnaden. Staden sover fortfarande. Likt en gargoyl spanar han ut över staden....

Hans enda tanke....
Spöa spanjacker...

Plötsligt hörs genom morgonsorlet den svaga stämman.
Likt en viskning från fjärran..

-Es una perro bacho la mesa...mesa.... mesa....

Skriktomas vet..
att tiden är inne...
att slå till...

....

Ernesto Martinez:

Ha ha ha...Ernesto skrattade så han dog när han läste detta.
Dock återstår frågan, vem är du???
Som varje sann superhjälte tycks Ernesto ha fått en ärkefiende, hans alldeles egna nemesis.

Ernesto anar faran i att fienden känner till hans egentliga natur men själv är han aningslös över ondskans identitet (förutom Åza, det vet alla).
Försöker denna belsebub infiltrera Ernestos värld med sin eminenta (nooot) spanska.

Ernesto är beredd...

P.s. SKRIKTOMAS,ser du inte något oroande över att Ernesto och du talar om er själva i tredje person???

Skriktomas:

Que?
¡Pienso que mi Némesis está consiguiendo más cerca! ¡Behold! No me entregaré. ¡Mi disfraz es impermeable! ¡Él nunca entenderá la conexión al barco Rio-Rio!!!

Ha ha ha!!!!

Kommentera inlägget här: