Idag så..

..var jag sen och vi hade tydligen bytt sal, så jag kom inrusande i ett nytt klassrum med nya elever(plus gamla), hade min halvätna chakladcrossiant i handen och insåg att vi hade flyttats upp ett kunskapssteg. Fröken tittade på mig och sa på franska, ja Aza, då kan du berätta vem du är och vad du gjorde i helgen....
- Eeeh, harkel...alltså...eeeeh.
22 ögon riktades mot mig och jag klämmde mig ner brevid Scott och försökte borsta bort crossiantsmulorna ur mungipan som då hamnade på tröjan men det märkte jag inte förrän i en mycket senare del av lektionen.

Lektionen var jättekul faktiskt, nya ansikten och nya kunskaper. Efteråt när vi hade slutat så skulle jag och Michael gå och äta, då mötte jag på den svenska killen så han hängde på oss. Nu när Alan och Matthias har dragit så får man leta nya bekantskaper helt enkelt, har insett att det kanske inte hör till normaliteter att man efter två dagar i Frankrike blir uppringd och tillfrågad om aktiviteter varje dag samt bli runtkörd i en BMW.
Men, men ....så jag sitter där och äter med dessa två karaktärer.
Man ska ju inte vara kräsen men jag hade nog valt ett annat gäng om jag hade möjligheten. Michael ber mig rippa en cd för honom och den svenska killen berättade att han hade promenerat ensam ut till flygplatsen i lördags, det tog fyra timmar, men han tyckte det var behagligt. Själv stod man i en bar som brann, dansade och drack shots.

Under lunchen så regnar det fem gånger, korta intensiva skurar, helt bisarrt väder...le temp est fou!
Sen går jag och kollar runt lite efter cyklar, jag tänkte hyra eller köpa en begagnad eftersom Bordeaux är en perfekt cykelstad. 

Beger mig sen hemåt och handlar på vägen, råkar ut för en störtskur igen men det gör inget, kommer hem och det är en stor folksamling utanför. Alltså..mitt boende är ju någon sorts studentrum och det är något skumt på gång, ett stort antal ryssar hade invaderat byggnaden. Alla pratade plötsligt ryska överallt och hade snaggade frisyrer(om det nu är en frisyr). Jag undrar hur de har kommit hit och varför? Ska ryssarna börja prata franska? Är det något på gång? Vad är planen?

Sen äter jag godis och chattar och försöker göra läxan men det går sådär.

Här nere är hela ens liv pinsamt(det är det ju iofs hemma också), men man lever i någon sorts diffus mellanvärld där man ser ut som en vuxen men pratar som ett efterblivet barn. Michael bad med ödmjuk röst vid ett restaurangbesök i helgen att få tillbaka fem cents men sa ordet femhundra på franska istället, damen ifråga blev helt förnärmad. Matthias sa ju den briljant meningen, jag är ett pennfack med allvarlig uppsyn. Alan påstod högt och tydligt att han var transvestit. Själv är jag antagligen portad i samtligen taxiväxlar och Scott hoppade in i en bil igår och när taxichauffören frågade vart han skulle sa han på franska. -Mot kriget.
Lotta:

Dina nyfunna vänner verkar helt obetalbara =)
Det är underhållning på hög nivå att läsa franskabloggen.
Hälsning från ett nu för tredje veckan i rad regntyngt Götelaborrrg.

Broouusch!:

http://www.youtube.com/watch?v=wuEcLjbUS1E&NR=1
Alltså kolla in den domaren!
*asg* enjoy:D

brousch:

=D

Kommentera inlägget här: