Iväg till..

...parken, köpte med mig lite mat, det är undebart väder. Försökte sen lokalisera någonstans att köpa cigaretter, det är svårt på helgen man måste liksom bunkra upp förråd med vatten, mat, cigg eller vad man nu behöver eftersom de flesta ställen är stängda. Jag har dock en charmigt hak i närheten som heter Rond point (rondellen, coolt namn va?) och där kan man köpa sig något att äta iallafall.  Sen hem och vila en stund och drömde mardröm om Matthias(tysken) att han kom tillbaka hit och hade ritat massa sjuka teckningar på oss sen var han helt våldsam och så blev allt svart och så vaknade jag upp och kunde inte se ordentligt och hela lägenheten var upponer. -Det var ingen dröm tänkte jag, och sen vaknade jag på riktigt.(weirdo) Då ringde Scott och vi bestämde att träffas.

Ringde återigen taxi och när jag sa min adress så sa taxichauffören med trött röst..oui, oui..ne pas Rue Belle Ville..Rue Belle Illes...haha. nu är man på riktigt välkänd och de är helt trötta på en också. Möter Scott vid en stor vacker katedral(hur många finns det egetligen?). Han har blivit erbjuden att köpa knark av en runtsmygande filur och sitter och tar en belgisk öl på en restaurang.
Beställer in vin och då börjar plötsligt ett fyrverkerimedley dra igång lite längre bort och jag bara...men vi fint! Scott säger -Well it is their Independence day today......VA FAN! Det ju Fete De National idag(nationaldagen 14 juli). Jag är en väldigt dålig utlänning, det värsta är att jag tidigare, när jag kollade på kartan tänkte
-Va roligt att det finns gator som heter 14 juli, vi kanske skulle gå dit eftersom´det är dagens datum!
(............pling plong...............).

Efter fyrverkerierna så blir hela staden till en festplats och vi beger oss till en bar som heter Xing Xing. Där dricker alla champange, har solfjädrar i händerna och självlysande pinnar i håret. Vi tar seden dit vi kommer och dricker champange till Frankrikes ära samt står och fläktar oss med solfjädrar som man får i baren.
Hoppas att de inte i denna baren ska 1.tända eld på den 2.spruta oxygen i ansiktet på en 3.spruta vatten över hela ens person. Alltså de barer vi har varit i verkar jobba efter temat de fyra elementen. De enda som fattas är jord, stenkastning någon?
Efter klockan två börjar vi dra oss hemåt, Scott är en amerikansk gentleman och väntar på mig tills jag fått taxi. Väl i taxin så är det samma chaufför som igår och han frågar om jag är singel och säger sen oh la la la la. Vad är det med taxichaufförer,
Le Carl:

Tänk om jag fick en spänn varje gång nån "oh la la la la":ade mig...då skulle jag ju vara ännu fattigare! haha Keep it up. =)

Linda:

Ja, eller två kronor varje gång man blev oskuld på nytt.. eller fem spänn om man kan få den mellan framtänderna! Eller om man gissar hur många godisar nåogn har i handen så får man bägge? Nu är jag trött.

Kommentera inlägget här: