Jag sitter...

....brevid Hamad nu och han är så kass, han sitter med sin elektroniska translator hela tiden och när läraren pratar så frågar han så dumma frågor, på riktigt alltså. Idag när hon berättade en historia med massa krångliga ord i så frågar han -Vad är Olivier för något? HALLÅ, det är ju det enda man visste, att historien handlade om kille som hette Olivier.

Idag efter skolan käkade jag baguette(hade tyvärr ingen svartvitrandig tröja och lösmustasch) med de nya tjejerna i klassen, vi gick till en park där det finns en mastodont-staty gestaltandes sju hästar som är på väg ur en fontän, i fontänen låg en alkis och tvättade håret. 
Efteråt så hade jag bestämt att gå på vinprovning, fick information om Bordeauxviner och franska viner generellt samt att andas med näsan och gurgla. 
Efter det gick jag, Anna från klassen och ett gäng andra holländare och drack vin på ett fint vinställe som Scott hade rekommenderat, vi satt där och låtsades var kultiverade. Holländarna försöker prata på sitt språk med mig för jag ser ut som en av dom, iofs är inte det så konstigt eftersom jag är skitlik min farsa och han ser ut som Obelix fast smal. (va snygg jag måste vara)
Alla är nya här i stan så jag berättade om Bordeaux, hur saker funkar och vart man ska gå osv. Sen kom mer folk, tyskar, irländare, schweizare.

Sen kom Scott dit och han kanske åker till Italien imorgon eller så skulle han kanske stanna här eller så skulle han till Spanien eller kanske åka till Paris...han har tappat det totalt. =)

Vi satt på det stället. Maison de vin i några timmar och pratade och sen promenerade jag hemåt. Scott sa att han har aldrig druckit så här mycket vin i hela sitt liv, igår hann han vara full två gånger innan dagen var slut...bra jobbat.

Jag MÅSTE städa och tvätta, Fredrik kommer imorgon och hälsar på.
Kommentera inlägget här: