Lyckades vakna..

...bra jobbat, gick till Mcdonkan och köpte frukost, jag försökte säga supersize me på franska men det gick inte så bra.
Sen så jag tar det lugnt hemma, chattar, läser min franska barnbok om äpplet, vilar. Ringer även Mattihas och undrar hur han mår eftersom han ska packa och åka iväg idag, han klagar inte över något men låter rätt trött. Han ska köra iväg uppåt kusten och campa, han påstod även att man kan campa vart som helst vilket jag inte tror men säg inte emot en tysk.
Sen smsar Alan och frågar om jag ville äta middag. Gör mig iordning och ringer taxi, de fattar ingenting och inte jag heller, en halvtimme senare så kommer en taxi efter några samtal innehållandes många - je ne comprend pas(jag förstår inte). 
Taxichauffören är väldigt intresserad av att lära sig engelska så jag lär honom några fraser och han lär mig de franska. När jag ska gå ur säger han att jag är snygg. 

Försöker lokalisera Alan. Irrar omkring med en karta och hittar ingenting, mitt lokalsinne är sådär. Vissa är ju utrustade med naturlig gps, min kropp innehåller inte den genen alls. Till slut hittar jag honom och NY Michael är också där, han hade tydligen gått ut för ett mål mat ensam och av en slump hamnat på samma ställe som Alan. De beställer in en flaska vin och jag beställer en sallad som antagligen ska ge en mindre familj deras månadsintag av grönsaker. Sen tänker jag börja dra mig hemåt och sova, Alan ska ju ändå åka tåg härifrån klockan sex på morgonkvisten. Men han vill vidare och skriker att det är alldeles för lugnt där vi är, Michael har alltid ett väldigt nollställt ansiktsuttryck och säger - ja varför inte.
Vi går till en bar där de spelar socamusik i vanlig ordning. Jag blir förföljd av en kort samt bred fransman som säger att franska är kärlekens språk. Sen efter vi vart där så tänker jag att nu är det dags att åka hem men de vill vidare till nattklubbarna. Så vi tar taxi till Quai de Pauldate och när jag på väg ur bilen stannar taxichauffören mig och säger att jag är snygg.(antar att detta ingår i deras arbetsuppgifter)

Går till en klubb som heter People of Bordeaux. Alan börjar beställa in champange igen. Det värsta med den här kvällen att helt plötsligt mellan all bra electronisk musik börjar de spela Cotton eye Joe med Rednex. Alan börjar dansa en dans där man gör fisljud i armhålan och jag skäms för mitt hemland. Efter Rednex slagdänga drar de igång en ny låt och då börjar alla på hela stället sjunga med och folk börjar sätta sig ner på golvet i långa radformationer och viftar med armar och lutar sig fram och tillbaka, helt surrealistiskt. Till slut är klockan snart fyra och vi börjar dra, det regnar ute och det är jävligt svårt att få taxi. Jag börjar till och med tro att vi kommer få gå hela vägen hem i regnet. Men då kommer en gudasänd bil på en tom gata. Vi pratar om Mathias i bilen och jag kan inte låta bli att le när jag tänker på att han typ sitter ensam i ett tält i någon skog och dricker rödvin med sin franska bok. 
Taxin lämnar av mig först och jag pussar Allan och Michael hej då. Alan säger vi syns i München hos Mattias och det kanske vi gör..vem vet.
Berohio:

I recomend this site

Kommentera inlägget här: