Vad är franska? Ett bröd?

Idag förstod jag ingenting i skolan, jag hade till och med missuppfattat hemläxan. helt väck. Alla ord som läraren sa kändes helt nya och okända men de andra verkade förstå. Jag har fått två nya myggbett under natten så kanske myggornas gift har gjort mig oförstående av det franska språket?
Jag träffade den svenska killen igen i skolan idag, han tipsade mig om en bokaffär med begagnade böcker som hade hjälpt honom. Jag gick dit efter skolan och köpte 366 historier om ett grönt äpple samt en Musse pigg pocket. Undra om detta är svaret på min väg till det franska språket? 

Boken om det gröna äpplet och hans äventyr var väldigt svårläst, jag fick slå upp jättemånga ord för att förstå den första lilla historien. men jag tänkte att jag läser två historier om dagen och till slut kanske jag förstår en barnbok för femåringar, herregud...

Vi gick och käkade efter skolan, jag och Matthias och NY Michael, satt och diskuterade dödstraff och USAs lagar och bestraffningar. Matthias kändes måttligt intresserad av samtalsämnet och sa meningen -I dont care! Im in Bordeaux, upprepade gånger.

Sen hem en sväng och vila, siestan är alltid mycket välkommen. Gjorde min läxa flitigt och då ringde Matthias och Allan, de skulle mötas upp i en bar i stan och frågade om jag ville hänga på, åkte dit med taxi. När taxin kom till mig så sa taxichauffören att han hade väntat tio minuter så taxametern stod på 10 euro redan, men jag sa att det kostar 10 euro att åka dit jag skulle och till slut fick jag betala det rätta priset som tur var.

Det finns folk som ger energi och det finns dom som tar energi. Vissa människor man umgås med eller träffar på ger inget av sin energi utan de bara tar. Men både Allan och Matthias är personer som verkligen ger, vi hade jätteroligt och drack två glas rose vin. Allan satt som vanligt och berättade sina anekdoter från alla olika ställen i världen och Matthias berättade sina tyska historier. Vid ett tillfälle hällde servitören sprit i dörröppningen till stället och tände på så det brann, man ba...okej. Sen körde Matthias mig hem, han tyska gps var lite galen så vi körde runt ett tag och lyssnade på soca musik på högsta volym, väl hemma tog jag en macka och nu time for sleep.
Knocke:

I natt hade jag en sjuk dröm om oss ha ha. Jag var tydligen i Frankrike och låg där i en säng, och så kom du in med mina bikinibyxor på huvudet som du hade tagit med dig när du åkte ner. Jag blev skitsur och sa: Vad fan har du åkt ner till Frankrike med mina bikinibyxor för utan att fråga?? Jag använder ju dom själv, ge hit dom! Och så försökte jag ta dem. Men då höll du fast dem på huvudet och sa att du hade en bad hairday och var tvungen att ha dom där. Som om du skulle vara snyggare med mina bikinibrallor på huvudet ha ha ha. Det var roligt! Fast inte i drömmen för då var jag skitsur ha ha ha.

ansvarig:

hahahaha...va faaan..alla är cp..

Linda:

Då måste jag dela med mig av min dröm: en kollega kom in på kontoret med en malaysisk utstyrsel - och en genomskinlig plastpåse med en dassring och ett dasslock i! Hon försökte gömma påsen och sa på engelska att "I am so happy no one saw me.. I didn't have any other bag to put in so I had to take this one...." öh.. what? Varför tog hon med sig sin egen dassring till jobbet? Med en grön-brun klänning i thaisiden på sig.. skumt.

Kommentera inlägget här: