Bordeaux..

När jag kommer av flyget och går in i ankomsthallen ser jag en stor skylt med mitt namn på. Leslie, vars lägenhet jag ska låna står och väntar med en vän. De pratar dålig engelska väldigt snabbt och säger bokstaven ö mycket. Vi kör till hennes lägenhet, jag får duscha och byta kläder sen så ska jag med dem in till stan men jag inser att jag inte sovit på över ett dygn och ber henne visa någonstans jag kan äta o köpa ciggaretter i närheten. Hon tar med mig ut men allt är stängt, det är ju jävla söndag i södra europa. Jag ogillar det något, då alla med framförhållning klarar sig och jag ligger mer risigt till. 
Det enda som är öppet är McDonalds(såklart) så jag handlar mat och får klara mig på den enda ciggaretten jag har kvar. Går hem och äter, somnar, vaknar, går till McDonalds igen för att surfa lite (de har trådlöst så kallat wifi(man säger wiiiiifiiii med fransk accent). Sen hem, slår på tvn, det är Die hard II på franska. Bruce pratar självklart flytande franska....jag är ju i Bordeaux....:)

Linda:

Lukas undrar om det finns några shyssta tikar i Bordeaux? Och jag undrar om det finns några shyssta cigg... hoooooooooost. hoooooooost.... (pipigt ljud följer..) hihwwiiieeeweeeeeee.. host.

Kommentera inlägget här: