Oh la la...

....fransmän säger oh la la en hel del. Jag mötte på en fransk familj i en affär och när de tittade på grejer så sa alla oh la la i olika stämmor. Pappan mer brötig... OH LA LAAA..mamman mer nasalt ...oh lah lah... och dottern pep ....oh la laaaaaa och så pappan igen...OH LA LA LA LA LA. Om man tycker något är extra fint så lägger man på mer la la.

I klassrummet idag så sa Michael, en nya-zeländare till vår lärare....oh so you mean...ööööö + öööö equal ööööö?
Vi har kommit långt med andra ord, man behöver tydligen bara bokstaven ö så kan man prata med vem som helst.


Det första glaset Bordeauxvin har druckits. Jag och tysk Matthias möttes igår och skulle dricka vin. 
Vi promenerade förbi alla gamla portar och teatrar och byggnader ner mot floden Garonne som flyter igenom staden, där nere skulle det tydligen ligga en del barer. Det är så roligt med att vara i en främmande stad, man vet ingenting om vad som ligger runt nästa hörn. När vi kom ner till vattnet var det jättevackert, det ligger en bred pool precis vid standkanten som har typ tio cm djupt vatten där folk promenarar runt barfota. Så Matthias tog ett kort och jag visade fuck-you fingret,
Sen fortsatte vi vidare till en bar som låg precis i närheten och tog ett glas och pratade om livet, Matthias berättade om en vän till honom som hade blivit lurad att ta ecxtasy på en fest och han hade blivit helt galen och då sa Matthias till honom, låtsas att du är Adolf Hitler...hahahaha...så nästa gång han såg sin vän så stod han och skrek till några killar som stod på knä -JAG ÄR ER GUD....BUGA FÖR MIG!

Sen gick vi vidare och hamnade bland araber och kebabbarer, det var kala vita rum med några stolar och gamla män som satt och ljög men det kändes som hemma så vi gick vidare och hittade en jättemysig bar som hade miljarder grejer på väggana och de spelade någon typ av fransk salsa.
Vidare till en rockbar och träffade på ett band från England och hette The Rebel, de var här för att spela i Bordeaux. Jag såg även en sliten lookalike till Tommy Lee som jag poserade med för att få ett kort. Sen åkte jag taxi för första gången hem, det var rätt billigt om man jämför med Sverige men det anses vara dyrt här. Sen sova, har inte gjort min hemläxa får göra den på lektionen imorgon.

Linda:

Fransk salsa? Ringer Dansforum direkt.. "Hej, jag vill sätta upp mig på nästa termins Franska Salsa på söndagar... höööööööööööööm"???????

Kommentera inlägget här: