Dagligen får ...

...vi information. Det kan ju tyckas vara en bra sak. men inser inte tidningarna att en stor del av befolkningen verkligen tror på vad de skriver?? Att ständigt hota folk med att de kommer dö eller bli sjuka om de gör si eller så. 
-  Ät choklad, drick rött vin, sola.....eller nej, ät inte choklad, drick inte vin och sola INTE för helvete. 
Löpsedlar som lyder:
- Har du sjukdomen som inte uppvisar några symptom, botar du den inte nu så dör du omedelbart!   
  Läs hur du enkelt botar sjukdomen på sid.5     

Dårar läser informationen och följer kvällstidningarnas råd. Vad hände med vanligt jävla folkvett? Är vi så beroende och vana av att information matas till oss att vi inte längre kan tänka själva?

Iallafall, jag är inte en sån dåre som tar efter vad tidningarna skriver. Men jag har börjat ha hjälm, måste dock hitta en bekväm som jag kan sova i. Jag har sluta dricka alkohol, slutat röka och numera går jag bara ut på kvällen när inte solen skiner och bara om det är låga halter av avgaser i stan. Jag har slutat ha sex och äter inte transfetter. Aspartam har jag inte bestämt mig än om jag ska fortsätta med. Problemet är ju att det finns i lightprodukter, så jag kanske ska sluta, men jag vill ju inte bli tjock och två år senare bli hämtad med lyftkran ur min lägenhet. Iallafall, sen så ser jag till att sova åtta timmar varje natt och äta antioxidanter samt omega 3 fetter (omega3 är viktigt för man kan bli en mördare annars läste jag). Jag har även nu i helgen vadderat hela lägenheten i fetvadd så om jag skulle ramla så gör det ingenting.

En anonym:

En sån här som syns på min URL kanske kan tänkas komma väl till pass, het i vår har jag hört på stan! Går även fint att sova och/eller bygga bo i.

Anonym:

tablå [-å'] s. -n -er | översikt; underavdelning av akt i teaterpjäs; levande tavla

Linda:

Hjälp. Och eftersom jag OCKSÅ tror på ALLTING jag läser, måste jag göra exakt det som du har skrivit OCKSÅ. Dock tänkte jag fortsätta mörda folk, gå på bibban och äta kroketter hela mitt liv. Tänker jag fan inte sluta mä!

Kommentera inlägget här: