Idag så..

..är ytterdörren öppen och det springer in folk från olika länder. Vet inte om alla ska hit eller om de stannar för att det är trevligt. Ett par norskar hade med sig smörgåstårta men Mia påstår att de är smålänningar.
Mia mår bättre än någonsin men är rätt pantad, igår när jag sa meningen -Ja, jag är ju från Västbanken, så trodde hon på riktigt att det var en bank, alltså där man sätter in pengar.
Grosses-mia:

Till mitt försvar insåg jag efter två sekunder hur pantat det var!

Grosses-mia:

De var inte från Norge vill jag tillägga också! Ha!

Jeanette:

Gud, Åza. Kan du inte skilja på smålänningar och norrmän. Och för den delen så om det är dom som kom med smörgåstårtan så kom dom ifrån Årjäng och det ligger, ialla fall på min sverigekarta, i värmland.

Skriktomas:

finfina Norgecitat:
Ja det är ok att tycka illa om norrmän, de har ju olja!

Utan krök blir vägen rak. ?Den som inget gör ska inte heller arbeta. ?Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla. ?Ett ägg gör ingen omelett. ?Små norrmän har också öron. ?Har man slagit yxan i båten får man ro som fan. ?Vad en norrman vet är inte värt att veta. ?Man ska anpassa farten efter hastigheten. ?Det gör inget om du kommer sist, bara du slår svenskarna. ?Bättre en norrman i skogen än tio på krogen. ?Fyll aldrig mer i tanken än vad som går åt. ?Säg mig vilka du umgås med så ska jag säga vilka de är. ?Saliga äro de flintskalliga ty de äro renhåriga. ?Hellre en tankad norsk än en torskad tank. ?Den som väntar på nån väntar alltid för länge. ?Den som gräver en grop åt andra får mycket att stå i. ?Fult är att lugga en skallig. ?Det är som att leta efter en knappnål mellan två höstackar. ?Vi sitter alla på samma bår. ?Det passar som fisken i handsken. ?Man ska inte kasta vatten i glashus. ?Blod är rödare än vatten. ?Gammal kärlek rostar alltid. ?Den som finner han hittar. ?Gråt inte över spillolja. ?Bättre en strömmingsfienlig främling än en främlingfientlig strömming. ?Den som är far han har.

Kommentera inlägget här: