Det tjocka racet..

Idag efter lunch så var vi jääävligt mätta, jag hade precis proppat i mig annanaskaka och stod och rullade med magen för att försöka imponera på mina kollegor, Marie kunde nästan inte böja sig ner för att magen var i vägen och Lotta gick och stoltserade med sin mage och sa..Kolla på mig, kolla på mig!
Då föreslås ett skitsnabbt race runt om i våra kontorslokaler, alla säger ja, kanske mättheten har slagit ut centrat där folkvettet ligger indränkt i annanaskaka, ingen funderade på varför vi ska göra detta eller till vilken nytta.

Jag får innerbanan och tänker att min lycka är gjord trots mina hala skor. Jeanette startar oss, Marie tjuvstartar enligt bilden(vilket jag kommer att hävda på grund av att förbättra min egna placering). Vi ger oss iväg och kommer till ett parti med lunchmöbler, jag försöker gena men det är tajt mellan stolar och bord och med små steg trippar jag mellan medan de andra springer förbi mig. (när det inte lönar sig att fuska så är det förjävligt).
När vi rundar den sista längan så är Lotta först men Marie tvingar sig förbi i sista sekund och snubblar på sig själv och slänger sig rakt in i en lådhurts med en träskiva på som flyger mot en gravid Mia som sitter förskräckt och tittar på. Marie kanar fram på golvet och alla springer fram och undrar hur det gick...Hon har skrapsår och byxorna har gått sönder men så säger hon. -Jag vann!


image23M?
Wulff:

jag har en dröm....vill springa ikapp med spårvagnar

Kommentera inlägget här: