Avsked..

...Bestämde mig för att ta ledigt från skiolan och bara ha en underbar sista dag. Låg på stranden och solade, mötte upp mina Biarritzvänner  och gick sen på stan och handlade lite. En jacka, en tröja och mina sista Gaulloises. Tog en petit cafe på ett hak vid stranden och cyklade sen hem. Egentligen skulle jag sålt cykeln idag men det stället jag skulle sälja cykeln på ville inte ta emot den. På grund av detta bestämde jag mig för att ge den till Maud, jag vet att hon vill ha en cykel och det är ju lika bra, den kan ju ändå inte stå hos Pierre liksom.
Sen hem, Pierre kom hem samtidigt och vred på hög musik och dansade runt och tjoade, han var helt taggad då han haft ett jättetråkigt möte. Han skrek -Nu ska jag till en bar och sa att vi hörs sen...en timme senare var han hemma helt trött...haha. Jag begav mig ner till Arena cafe där alla skulle träffas för att fira av mig. Det var stängt? Vilket antiklimax..men vi drog till Bar Basque och satt där och drack och det kom mer och mer folk. Det var väldigt roligt trots att jag visste att jag förmodligen inte kom träffa någon av dem igen, eller ja vem vet. Sen glada i hågen vidare till den finaste nattklubben i Biarritz, väldigt lite folk på gatorna och lite folk på klubben. Skillnaden nu när säsongen är slut är så påtaglig, från att varje dag vara smockad med folk till att bara ett fåtal hänger ute. Men vi var ett bra gäng som dansade runt inne på klubben, pratade en hel del med Julian som är en av dem jag tror jag kommer hålla kontakten med. Sen så börjar som vanligt klockan närma sig fem och de stängde, jag pussade alla hej då och begav mig hemåt, en sista nattlig färd igenom Biarritz gator och torg på cykel. Kände mig glad men ändå ledsen samtidigt. Sova och hoppas på en ok bakfylla imorgon.
Kommentera inlägget här: