Cykla ner...

...och shoppa mat, min framförhållning har börjat infinna sig efter drygt två månader i det franska landskapet. Handlar man inte på Lördag får man svälta på Söndag. Handlar ciggaretter och mat och cyklar hemåt igen i upp och nerförsbackar. Motion får man absolut då Biarritz ligger beläget i bergslandskap. Sen ner till stranden möter Michael på vägen precis som vi hade bestämt tid och plats, Lars och Dani dyker också upp. Stranden är enorm idag på grund av tidvattnet och vattnet börjar bli lite kallare ca 21 grader men ändå skönt.

Att månens dragningskraft drar i vattnet är väldigt konstigt tycker jag, hur funkar det liksom. Jag förstår ju i praktiken men ändå inte, det är som att man kan prata i mobiltelefon och ens röst flyger runt i luften sen byter den form och hamnar i just den telefon man ringt upp och låter fortfarande likadan, fattar verkligen ingenting? ..Ja ja...sen drar jag hem, Dani har frågat om jag vill med på rugby idag med några kompisar till honom så han kommer och hämtar upp mig lite senare med sin bil. Vi åker hem till Chris och där är även Adrian. Chris och Adrian är två äldre herrar, kanske 40+ och de är från England. Vi åker till Bayonne där matchen ska spelas, det är Bayonne vs Leicester...när vi kommer in på arenan är det fullt pådrag med hysteriskt snabb musik och alla klappar händerna jättefort. Vi köper med oss vin, öl och korv in...eller ja typ korv med bröd, det är två smala korvar som ligger i en baguette.

Matchen börjar och det är sjukt kul att kolla, de slåss i stora högar om bollen och trampar varandra i ansiktet och ger varandra smällar, men trots detta är det är väldigt bra atmosfär, alla i publiken applåderar oavsett om det är motståndarlaget som har gjort mål? Gör någon något snyggt så klappar man alltså händerna även om det inte är bra för det laget man gillar, respekt. Alla sjunger Baaaaayoooneeeee allé alle´alleeeee och Bayonnes maskot springer runt utklädd till en häst och är så rolig, svårt att förklara men han hade varit grym att ha med sig på en fest.

Efter matchen går vi till en bar i närheten som ser ut som en western saloon, jag och tre engelska herrar. Där inne så är det 70/80 talsmusik och folk står och hoppar jämfota och dansar vilt. Vi stannar där en bra stund och har jättekul verkligen. ..haha, ja just det, deras toalett var helt sjuk, det är som en massiv ekstol med armstöd, man sitter som i en stor tron. Jag kände för att dubba folk.

Sen ska Dani och jag vidare till Biarritz och Chris säger att han ska ha barbeque på onsdag och att jag är välkommen, schysst! Gardenparty! Jag och Dani tar bilen in till Biarritz och går på en flashig klubb, folk är så långa på den här klubben, det är jättekonstigt. Jag känner mig helt kort och det är ju alltid bisarrt.
Sen dyker Adrian och en kille upp som ser EXAKT ut som, ni vet han i tjuren Ferdinand som bär in svärdet till matadoren, en liten typ som ler, snorar och har stora ögon...haha...EXAKT alltså, jättekul.
Vi snackar med ett gäng som kör den franska jätterika stilen, när jag frågar en av killarna vad han gör säger han att han gör inte så mycket men designar smycken när han känner för det.

Men de är rätt roliga ändå och de ska ha efterfest så vi tar deras bilar till deras hotellbar och där är det ett engelskt bröllop. Klockan är typ fem och alla ser lite slitna ut i sina vackra klänningar och frackar men ändå glada. Men de stänger på en gång och jag bor i närheten så jag säger att vi kan åka hem till mig, så här sitter man och snackar om rika saker och dricker vin...Jag kan inte låta bli att driva med dom, det går inte....så jag pratar tennis, golf och segling vilket tillhör mina favoritsysselsättningar(?). Sen somnar tre av dom i sofforna, två har redan gått,  Dani drar hem och jag går och lägger mig. Nästa morgon vaknar jag och de frågar om jag ska med dom och golfa senare.
Axelmarit:

Very nice site. Will sure visit again.

Kommentera inlägget här: