Fredag innebär..

...återigen att folk ska åka hem, idag åker Michael och Anja, två jäkligt sköna typer. En som heter Nicole åker också men hon är intetsägande, jag har försökt prata med henne men det går inte, Dani försökte också men insåg att han själv hade pratat i en kvart. Efter skolan cyklade jag och Lars mot centrum och sen till stranden. Mötte Henrik från det svenska surfkollektivet och satt och pratade med honom, det var hans första lediga dag på typ tre månader. Två engelsmän från London kom fram och pratade med oss och de var jävligt på, -Ska vi äta middag ikväll eller ska ni med imorgon och äta middag?? Va ?, va ?..ska ni ? ska ni ? Vi ba...eh, ja kanske...-Jo men kom igen, vi har bokat bord för sex personer ifall vi skulle bli mer.... ikväll? Ska du med eller ska ni med? Va ? va?
Alltså när folk är så på så anar man ugglor i mossen.

Sååå....hängde på stranden och badade flertalet gånger trots att jag har världens hosta, alla i skolan är förkylda och hostar, idag under lektiononen hörde vi en kille snyta sig i, på allvar, i tio minuter. True story.

Möter massa folk från skolan och jag känner igen en del äntligen, dock säger en kille jag möter -Jaha du går på min skola, är du ny? Jag har aldrig sett dig förut? haha... jag är tydligen en intetsägande grå figur, ungefär som beiga mannen i Roy och Rogers mack. Han som ska hämta sin bil men så fort han ska börja prata så hamnar han bakom en dörr eller i ett skåp...hahahaha.

Efter stranden, hem och äta. Pierre kommer hem helt taggad för att det är fredag, vräker på högsta volym med The Strokes och dansar runt med ett tufft ansiktuttryck och skiker WOOOOOO...YEEEEEAAH hela tiden och äter snabbt för att sedan dra till 100 Marche(strandbaren). Han ska möta gamla vänner från La Rochelle där han är uppväxt, så han kilar och jag gör mig iordning i lugn takt, lyssnar på 80tals musik och dansar runt och försöker bestämma vart jag ska. Till slut blir det en pub för att kolla på rugby med Dani, The woldcup har börjat och det är Frankrike mot Argentina. Väl där är det ett jäkla liv, alla skriker och blåser i tutor, det går inte så bra för Frankrike och alla blir helt vilda. Jag håller hårt i mitt vinglas och försöker se till att inte bli omkullputtad. När andra halvlek börjar så visar dom bild på en fransk spelare som ska in och alla börja skriker som om en ångvält är på väg mot dom. Alltså de visar en man som ser ut som ursinnet personifierad, han har långt svart hår, typ 2 meter lång och helt vild blick...han hade jag aldrig velat åka hiss med...hjälp! han kallas Attila och är den mest populära spelaren i franska rugbylandslaget.

Efter matchen så drar jag och Dani till stranden där folk från skolan har fest. Sitter och dricker och pratar med alla, sen ska vi på klubb och går ett jättegäng till en klubb i närheten. Där inne dansar vi runt och dricker drinkar, Möter på ett gäng irländare som jag gissar spelar rugby då ingen av dem har någon nacke, huvudet sitter direkt på kroppen och alla är helt enorma. De dansar runt på dansgolvet och ser så väldigt roliga ut, tänk stora nacklösa män som rör sig till musik i grupp. Sen stänger de, klockan är sex på morgonen och jag cyklar hemåt. Smyger sen in i lägenheten då det ligger folk och sover i vardagsrummet. God natt
Linda:

Nu skrattar jag åt nått helt annat.. än det jag skulle skriva! Hur kan man stava "Come on" som "Come an" på svenska! Jätteroligt juh! HAHAH!

Kommentera inlägget här: