Vaknade av...

...att Pierre kom in i mitt rum för att säga hej då...ÖÖH, god morgon. Jag tog mig samman och gick upp, försökte fokusera på vad man ska göra först, äta, duscha, packa....eller ...packa, duscha, äta...osv osv. Gick till slut och duschade först och gjorde allt annat sen. Ringde taxi, åkte förbi skolan och lämnade boken och fick mitt bevis på att jag faktiskt studerat franska i tre månader, ett diplom.
Väl vid flygplatsen så tar inte taxichauffören kort, springer in, bankomaten är trasig. går ut, försöker deala med en arg taxichaufför, lyckas till slut få han att gå med på att bara betala med de få mynt jag har. Flyger till London, planet är försenat dit.
Från början hade jag 1.40 h på mig i London men nu har jag ca 1 timme. Skitlång kö, står och väntar på väskan, funderar på om jag ska ta planet eller vänta på väskan( ca 7 minuter kvar till incheckning stänger). Börjar känna av att jag varken ätit eller druckit samt är bakfull men då rasslar bandet till och min väska kommer nästan först. Springer och försöker leta rätt på incheckning och är där två minuter innan den stänger. PUH...går ut och tar en ciggarett innan jag ska ladda inför säkerhetskontrollkön som är jättelång. Väl i den inser jag att mitt plan går om ca 20 minuter och frågar runt om jag kan gå före alla, lyckas med detta. Min ena väska fastnar i säkerhetskontrollen, och den bara ligger där och väntar på att någon ska kolla igenom den, försöker rycka tag i en person som kan kolla igenom den, (15 minuter kvar tills planet går). Får tag på en indisk sengångare som säger att han ska skynda sig och lunkar iväg för att hämta en låda. Han kollar i min väska och slänger allt mitt smink, jag försöker meddela att jag inte tänker sminka ihjäl någon av passagerarna men det funkar inte.

Frågar en herre på vägen om jag hinner till gate 36 på tio minuter, han skrattar och säger du kan ju försöka...ta tåget runt hörnet..TÅGET?? Ska jag åka tåg NU?? Kan man inte bara ha flygplan på flygplatser, måste man åka tåg också..det hinner ju inte jag just nu. Sitter och svär på franska på tåget, klockan 18.00 öppnas tågets dörrar och jag springer ut och upp för massor av trappor, hoppas att incheckningen inte är stängd. Rusar igenom terminalen och de sista är på väg in. Jag hann!! Sätter mig på planet och tänker -Hej jag heter Åza, kan ni stänga av värmen?

Sen i Sverige hämtar min lillebror upp mig på flygplatsen, va roligt! Känns sjukt att vara hemma, en halvtimme senare står jag i min mammas hall? Vad hände?
Peter:

Jag känner igen situationen... Har varit i precis samma sits men jag fick kasta ut min väska genom ett fönster till lastgubbarna.... Satt sen bakfull och svettig jämte ordföranden i bensinförbundet. Jag skiter väl i vad bensinen på mallorca kostar... men inte han... Ha en go kväll

kim:

oj det var kort tur i London
kram

Kommentera inlägget här: