Varje dag..

..är det någon som frågar om jag är ny på skolan, det börjar bli riktigt kul, jag är verkligen beiga mannen..hahaha. Nu är vi bara sex stycken i klassen och det är rätt skönt, vår hispiga skolfröken känner sig också lugnare tydligen och är bättre nu. En kille berättade att hon hade börjar gråta för att bandspelaren inte funkade.
James en kille i min klass som jag har läst med i fyra veckor blev helt förvånad idag då han hörde att jag var svensk(även om jag sagt det varje måndag då vi måste presentera oss själva), han trodde jag var från Schweiz. Lars har slutat och Dani var tvungen att jobba denna veckan och då hittar man alltid nya att hänga med, det är roligt. På något naturligt sätt så umgås man med fler när man inte har sina vapendragare med sig. Efter skolan ner till stranden i vanlig ordning och satt och hostade och försökte att inte bada pgs sjukdom men det var omöjligt.
Sen smsade Pierre och tyckte att vi skulle åka och handla mat. Vi ska vara väldigt hälsosamma nu framöver och äta nyttigt samt träna. Det låter helt grymt bra tycker jag som behöver komma i form tills jag kommer hem(hur nu det ska gå). Vi åker och handlar och kör den proffesionella stilen i affären, snabbt och effektivt. Sen vid  kassan när jag ska betala så fungerar inte mitt kort så Pierre får betala, jag säger att jag försöker blåsa honom men att jag tror att han har kommit på mig. Pierre möter en polare som står bakom oss i kön och de står och pratar i lugn takt och kön blir längre och längre, men vi är ju i Frankrike och där gör man så och ingen stressar för det. Alla i kön står bara och snackar eller tittar sig omkring och ser ut som om de kan stå där hur länge som helst.
Sen hem och Pierre gör nyttig sallad till oss, vi har en väldigt trivsam samvaro, vi går runt och sjunger och gapar och skämtar, känns väldigt naturligt. Sen smsar Kuna att de ska till Ventilo återigen och jag åker ner dit, träffar massa folk från skolan. När bartendern ser mig så går han och hämtar vitt vin och ställer fram automatiskt..hmm..bra eller dåligt? jag vet inte. =) Alla sitter och snackar och en kille från Köln är jätteintresant då han tagit sin magister i politik så vi sitter och diskuterar statsskick och ministrar. Markus som är så rolig är även där och vi bestämmer att vi ska hitta på något innan jag drar, han är verkligen skitkul synd att vi inte har hängt mer. Det dyker även upp nerrökta holländare som delar ut maja till höger och vänster och alla sitter och röker utan jag då som sitter med mina Gauloises i vanlig ordning. Sen stänger dom och jag cyklar hemåt.
Kommentera inlägget här: