Har ni varit..

..med om att man säger en mening och efter den meningen kan man egentligen inte säga något mer? Jag ska förklara vad jag menar, lyssna här: En kompis jobbar i en butik och då kommer en av deras varuleverantörer in med sin fru en vardag och min vän säger -Nämen hej, jag kände inte igen dig med kläderna på!

Nu mina vänner är det kört, det är omöjligt att ta sig ur situationen. Min vän menar ju självklart med meningen" kläderna på" att han har sina vardagskläder på och inte sina arbetskläder. Men vad spelar det för roll när man har en arg fru framför sig? Det jag vill komma till är att allt man försöker säga efter en enda mening är menlöst! Allt är förstört! Man försöker desperat...-Jag menar alltså med dom där kläderna! ELLER alltså att han har på sig kläder i butiken, sina egna alltså. Det är inte så att jag har sett honom naken..varför skulle jag det...ehhhahahahhehe(nervöst skratt)

(fem killar bär in en giljontin)


Kerstin:

Tack; det där känner vi igen inom vården!

Jane:

Ja eller som den här: Varuleverantören kommer in i butiken och ber mig skriva på varuleveransen. Har ingen penna tillgänglig så jag frågar om han har nån.

Han drar fram en penna i megasize, typ 30 cm lång, varvid jag uttropar:

- OJ vilken stor penna du har!

Han börjar fnissa, en viss pinsamhet uppstår. Försöker försköna det jag just sagt så att det ska låta bättre och säger:

- Ja eller, jag har aldrig sett en sån stor penna....

ehhh blev visst värre nu, vill bara gå upp i rök.

Kommentera inlägget här: