Käck morgonkonversation..

Jag försöker småprata med några nya kollegor denna måndagmorgon.

- Vet ni om företagets träningslokaler är något att ha?
- Det var 100 år sedan jag var där och tränade.
- Ja jag med..
- Oj, då måste ni vara gamla! (käck)
- Ja....

Två 45 åriga kvinnor tittar på mig under tystnad, jag = sorti.
Markiiiii!:

Lika duktig som jag på att göra nya vänner... : )

Linda:

Men Åza.. hahaha... o herregud.. ser allt framför mig.. Fick en flashback från tvättstugan när jag sa till okänd kvinna.. "Jaså, här är du och tvättar bort dina gräsfläckar ´på kjolen efter midsommar!" jag=sorti.

ansvarig:

hahaha...underbart! dålig stämning är fortfarande lika roligt..

Tesse:

Men hallå båda ni två är verkligen jätteduktiga på kallkonversationer.. HAHAHAHAHA!!

Kerstin:

Man läser som en lort; på Tesses kommentar läste jag: kalkon-versation; och undrade väldigt vad det var!

Kommentera inlägget här: