Skoja aldrig med...

...någon som pratar  telefon.

På mitt arbete sitter jag vid ett skrivbord och har två bokhyllor bakom mig som avgränsare till min kollega Jan, en äldre herre. Jag spatserar runt där och råkar på något sätt fastna med foten under den ena bokhyllan och snubblar framåt, ni vet det ser ut som man ska göra ett utfall. Och jag är så käck och rolig så jag tittar upp på min kollega bakom hyllan och säger,  -Ärligt talat Jan, kan du flytta dina möbler lite så jag kan få mer plats, kommer ju knappt fram här...
Han pekar på telefonen att han är i ett samtal och börjar tala med myndig röst, jag viftar lite med händerna och sätter mig ner vid mitt skrivbord. Då hör jag plötsligt möbler börja skrapa bakom mig, Jan talar upprört i telefonen och drar runt bokhyllor och skrivbord!  Jag kan knappt hålla mig för skratt och försöker desperat stoppa honom men han är helt inne i det arga telefonsamtalet och han viftar bort mig så jag får sätta mig ner och titta på spektaklet.....så..jaha, så här blev det. Mitt skrivbord överst och sedan hans på bilden under.



Kommentera inlägget här: