Igår när jag..

...stod vid kaffeautomaten på jobbet så stod tre kollegor där och skrattade, va härligt tänkte jag. Då frågade de hur det var och jag sa att jag var lite sjuk och hade ont i huvudet. Det samtalsämnet skulle jag aldrig satt igång...

Den förste -Ja, jag har haft ont i huvudet i flera dagar. ..
Den andre -Ja, luftkonditioneringen är ju inte den bästa här, jag känner mig yr väldigt ofta....
Den tredje - Yr ja! jag känner mig helt torr i halsen och tror min astma är tillbaka...typiskt när man inte haft astma på 30 år...
Den förste - Astma, ja det har ju alla nuförtiden. Jag hostade också flera gånger igår...
Den andre -Ja, jag hostar alltid om dagarna....
Den tredje - Ja precis...jag har som en brinnade sensation i bröstet som liksom cirkulerar.

Jag stod där helt imponerad av den lavinartade händelseutvecklingen...

Så dagens tips, nämn aldrig någon sorts symptom till kollegor, det kan sluta med att någon bara självdör på plats.

Kommentera inlägget här: